تجلیل از دکتر مهدی ماحوزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان

همزمان با روز مولانا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان(برازجان) از خدمات علمی و فرهنگی مهدی ماحوزی از موسسان این واحد دانشگاهی و عضو شورای راهبردی فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی و تجلیل به عمل آورد.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در مراسم نکوداشت مهدی ماحوزی عضو هیات علمی و مدیر گروه ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، مولوی شناس و از موسسان واحد دشتستان (برازجان)، گفت: «روز بزرگداشت مولانا را به همه دوستان و فرهیختگان تبریک می‌گویم و جا دارد از مولوی شناسان بزرگ یاد کنیم که امروز میزبان یکی از آنان هستیم و بی‌شک قدردانی از فرهیختگان و بزرگان هر جامعه کاری نیکو و پسندیده بوده و این قدردانی اگر از مفاخر و مشاهیر ادبی باشد، بسیار زیباتر و باارزش تر است.»

داوود یحیایی ادامه داد: مهدی ماحوزی زحمات زیادی را در شناساندن مولوی کشیده و در زمینه مولوی شناسی بسیار قلم زده است و آثار گران‌سنگی از خود بجای گذاشته است.

وی تصریح کرد: ماحوزی از ابتدای راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی دوشادوش موسسان این مجموعه ارزشمند تلاش کرده و همت گمارده‌اند و تمام سعی خود را برای راه اندازی واحد دشتستان(برازجان) به کار بردند تا اکنون ما شاهد رشد و بالندگی این واحد دانشگاهی در استان بوشهر باشیم.

شاعر دشتستانی نیز گفت: دکتر مهدی ماحوزی از مفاخر ادبیات ما است و پژوهش‌های وی جهانی است، امیدوارم همواره سایه پرمهرش بر سر ما باشد و از وجود پربارشان استفاده کنیم.

استاد حبیب الله نگهبان افزود: دکتر امیرحسین ماحوزی فرزند برومند وی نیز در پزشکی مقام بالایی دارند و به قدری به ادبیات فارسی و شغل پدر علاقه‌مند بودند که اکنون دوشادوش پدر فعالیت ادبی می کنند.

استاد حیدر عرفان هم با خواندن شعری چنین گفت: وصیت نامه من این است که روی پارس و پارسی کار بکنید، وقتی می‌گوییم فردوسی هویت است، هویت اصلی برای ماست و باید روی زبان و گویش خود کار کنیم.

عرفان با بیان خاطراتی از مهدی ماحوزی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مرهون زحمات بی شائبه ماحوزی است و حق شناسی از وی وظیفه ای است که بر گردن همه ما است.

در ادامه این مراسم شیرین ماحوزی، نویسنده دشتستانی با معرفی کتاب «عشق در خانه پدری» که به تازگی نوشته است، گفت: نوشتن این رمان را 25 آبان 75 در تهران آغاز کرده و در 24 خرداد امسال توانستم آن را با کمک شایان دوستان و عموی بزرگوارم به چاپ برسانم.

وی ادامه داد: «این رمان زندگی دو نسل را با هم مقایسه می کند و جایگاه زن در گیتی و تاثیرگذاری او را نشان می‌دهد، من به زنان ایران زمین افتخار می کنم و آنان را شایسته بهترین قدردانی‌ها میدانم.

دکتر مهدی ماحوزی، استاد ادبیات و مولوی شناس نیز با تشکر از برپایی این مراسم تجلیل گفت: تجلیل از زحمتکشان عرصه‌های مختلف کار شایسته و نیکوئیست و امیدوارم این کار تا همیشه ادامه یابد چراکه این مراسم موجب ایجاد روحیه بیشتر برای ادامه راه می‌شود.

ماحوزی افزود: «مقام دانشجویی مقامی است بسیار بالا و اگر انسان بتواند مشمول این عنوان ارزنده باشد بسیار کار والایی کرده است و من همیشه خود را دانشجو می‌دانم و تا لحظه آخر از عمر خود به کسب علم خواهم پرداخت.»

استاد ماحوزی با بیان این جمله که «باید از مولانا صحبت کنم که امروز روز اوست» به بیان حکایت‌هایی از مولانا پرداخت و سپس با بیان شیرین خود شعرها و داستان‌هایی از آشنایی مولانا جلال الدین و شمس تبریزی را برای حاضران خواند و صحبت‌های خود را با خواندن قطعه شعری از خود به پایان رساند.

در پایان این آیین با اهدای لوح و هدایایی از دکتر مهدی ماحوزی به پاس پژوهش‌های وی تجلیل به عمل آمد.

101

کد خبر: 682905

وب گردی

وب گردی