ایسکانیوز: «جبهه‌النصره» پیش شرط‌هایش برای آزادی 45 صلح‌بان سازمان ملل متحد را که در بلندی‌های جولان به اسارت درآمده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش رویترز، جبهه‌النصره اعلام کرده که در عوض بیرون آمدن نام این جریان شبه‌نظامی از فهرست جهانی تروریسم و پرداخت غرامت به ازای شبه‌نظامیان کشته‌اش در نبردهای سوریه حاضر است صلح‌بانان سازمان ملل متحد را که اهل کشور فیجی هستند آزاد کند.

بنا به این گزارش، فرمانده ارتش فیجی اعلام کرده است که جبهه‌النصره به آن‌ها اطلاع داده که وضعیت صلح بانان اهل فیجی مساعد است اما تنها پس از تحقق پیش‌شرط‌هایشان حاضر به آزادی اسیران سازمان ملل متحد هستند.

فرمانده «ژنرال تیکویتوگا» همچنین گفته است که مذاکرات میان جبهه‌النصره و تیم مذاکره کننده سازمان ملل متحد متوقف شده است. وی افزود: هنوز نمی‌دانیم که صلح‌بانان ما کجا نگه‌داری می‌شوند اما جبهه النصره به ما گفته است که حال آن‌ها خوب است و همگی‌شان زنده هستند.

هفته گذشته با هجوم نیروهای جبهه النصره به بلندی‌های جولان در داخل مرز سوریه، 45 صلح‌بان سازمان ملل متحد که کار حفاظت و نظارت بر مرز جولان را برعهده دارند، به اسارت این شبه‌نظامیان درآمده‌اند.

ارتش سوریه، روز گذشته عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق از دست رفته در بلندی‌های جولان را آغاز کرد اما تا لحظه تهیه این خبر، هنوز این عملیات به توفیقی نرسیده است.
کد خبر: 68291

وب گردی

وب گردی