بابک زرین :شنیدن موسیقی روز دنیا به ماندگاری آثار کمک می کند

بابک زرین گفت: بعضی از همکارانم فقط می خواهند با خواننده ها کار کنند بدون توجه به اینکه بدانند چه موسیقی مناسب خواننده مورد نظر است. مطمئنا وقتی کسی به نتیجه کار بیاندیشد بازتاب مثبت آن به کل گروه برمی گردد.

بابک زرین آهنگساز در گفتگو با ایسکانیوز در مورد ساخت آهنگ ها و شرایط فعلی موسیقی گفت: همچون الک عده ای هر روز بعد از تولید کار و ارزیابی یا ماندگار می شوند یا از یاد ها می روند. البته کسانی در این عرصه هستند که برای پرداخت نکردن مبلغ برای ساخت آثارشان زمام تمامی امور را به دست گرفته و تمامی مراحل ساخت آهنگشان را شخصا انجام می دهند. همچنین من طرفدار جامعه آزاد هستم که افراد به دنبال تجربیات در زمینه های مختلف باشند. اما وقتی هیچ چیز سر جای خودش نیست، خوشحالم که همیشه به عنوان یک آهنگساز مستقل در این سالها فعالیت داشتم که کارهای ماندگار متعددی ارائه داده ام.

وی درمورد چگونگی ماندگار شدن موسیقی گفت: شنیدن موسیقی روز دنیا بسیار به این امر کمک می کند و اینکه مثل دوران قدیم به فکر موسیقی باشیم نه سود و معروفیت مقطعی.

او ادامه داد: بعضی از همکارانم فقط می خواهند با خواننده ها کار کنند بدون توجه به اینکه بدانند چه موسیقی مناسب خواننده مورد نظر است. مطمئنا وقتی کسی به نتیجه کار بیاندیشد بازتاب مثبت آن به کل گروه برمی گردد.

وی تاکید کرد: انتخاب ترانه و سراینده آن بسیار با اهمیت است زیرا بایستی ترانه سرا اشراف کامل به مسائل روز داشته باشد.

انتخاب ترانه و ترانه سرا نیز در پاره ای از موارد خاص مهم است زیرا باید بدانم چه کسی اشراف بیشتری به یک سری مسائل دارد.

این آهنگساز با توجه به شناسه موسیقی خود که ملودی های آرام است افزود: از ابتدا عمدتا جنس موسیقی من به این شکل بود البته این یک شناسه خوب است و باعث می شود همیشه کارنامه هنری خود را حفظ کنم. البته ساخت آهنگ های ریتمیک نیز بسیار خوب است که در کارهای آتی بیشتر شاهدش خواهید بود.

زرین همچنین درمورد جدید ترین آثارش گفت: یک تک آهنگ با صدای محمد اصفهانی و ترانه افشین یداللهی به نام سقف با موضوع جنگ و یک آلبوم چهار خواننده ای با صدای: رضا صادقی، محمد علیزاده، مانی رهنما و فریدون آسرائی که تمامی ترانه های این آلبوم از حمیدرضا صمدی است.

او در پایان درباره فعالیتش در صدا و سیما گفت: در حال حاضر موسیقی تیتراژ و متن سریال «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی مهدی گلستانه را به عهده دارم. طی صحبتی که با منوچهر هادی داشتم تصمیم بر این شد آهنگسازی تیتراژ و تمامی موسیقی متن را با توجه به شرایط موجود من انجام دهم.

وی دلیل حضورش را اینگونه بیان کرد: موضوع جالب و متفاوت این سریال من را ترغیب به همکاری با این مجموعه کرد. زیرا با توجه به فضای کارهایم که دارای ملودی آرام است این سریال با مضمون درامی که دارد برای من مناسب بود.

502502

کد خبر: 682933

وب گردی

وب گردی