۳ میلیارد حساب کاربری یاهو هک شده است نه ۵۰۰ میلیون!

یکی از مدیران سابق یاهو اعلام کرد هک سال 2014 یاهو باعث لو رفتن اطلاعات 1 تا 3 میلیارد حساب کاربری فعال و غیر فعال شد نه 500 میلیون حساب کاربری اعلام‌شده!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، مدیر سابق که نخواست نامش فاش شود، ضمن اعلام این مطلب افزود هنوز با کارمندان سابق خود در ارتباط است و آنها به وی گفته‌اند تقریباً تمامی حساب‌های کاربری ایجادشده در سرورهای یاهو که بین 1 تا 3 میلیارد حساب کاربری است، به سرقت رفته است.

وی تأکید کرد تمام محصولات یاهو از یک دیتابیس کاربری/ UDB استفاده می‌کنند و مردمی که در ایمیل یاهو لاگین می‌کنند، در کنار کاربران بخش فایننس، اسپرت و ... بر اساس تعاریف امنیتی قرار می‌گیرند و بنابراین هکرها تمام اکانت های یاهو را سرقت کرده‌اند نه بخشی ازآن‌که 500 میلیون حساب اعلام‌شده است!

به گفته این مدیر سابق در سال 2014 بین 700 میلیون‌تا 1 میلیارد کاربر فعال به‌صورت ماهانه وارد حساب کاربری خود می‌شدند، هرچند در سال 2013 ماریسا مایر، مدیر اجرایی یاهو 800 میلیون کاربر فعال ماهانه را تأیید کرد که اینک به 1 میلیارد می‌رسد. بنابراین تمام اکانت های غیرفعال و فعال در اختیار هکرها قرارگرفته است.

این مدیر، معتقد است تاج پر از جواهر از سر کاربران یاهو برداشته‌شده است و آنها خبر ندارند!

108/101

کد خبر: 682946

وب گردی

وب گردی