ولایتی: تنها راه حل بحران سوریه احترام به خواست مردم و حفظ تمامیت ارضی آن است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : سوریه هرگز تجزیه نخواهد شد و تنها راه حل بحران سوریه احترام به خواسته مردم و حفظ تمامیت ارضی این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز -در دیدار با «دیرک وندرمان» رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک و هیئت همراه وی روابط ایران و بلژیک را حسنه عنوان کرد و گفت:طرفین دو قرن روابط حسنه را تجربه می کنند و دوستان ما در وزارت خارجه برای توسعه و روابط همه جانبه با بلژیک اولویت قائل هستند
ولایتی در پاسخ به سوال رییس مجلس نمایندگان بلژیک درخصوص بحران سوریه گفت: کشورهای حامی تروریسم و کشورهایی که نسبت به ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی منطقه اقدام و حمایت کردند ، با اشتباه محاسباتی گرفتار وضعیتی شدند که به راحتی نمی توان از آن خارج شد.
وی افزود: این دولتها تصور نمی کردند مردم و دولت قانونی سوریه این گونه حدود شش سال در مقابل هجوم و دخالت بیگانگان ایستادگی و مقاومت کنند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به راه حل های برون رفت از بحران سوریه گفت: تفاهم بر سه اصل اساسی حفظ تمامیت ارضی سوریه، قطع مداخله قدرت های خارجی در این کشور و مشروع دانستن حکومت قانونی بشار اسد می تواند به خاتمه یافتن بحران در این کشور کمک کند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آنچه آمریکایی ها در دیرالزّور انجام دادند اشتباهی بزرگ بود که باعث کشته شدن مردم بی گناه شد.
رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در ادامه بر ضرورت حل بحران سوریه با ایجاد یک ائتلاف به رهبری سازمان ملل تاکید کرد.
رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک هم خطاب به ولایتی گفت: می دانیم که جنابعالی در مسایل بین المللی و منطقه ای دارای تجربیات ارزشمند هستید و یقینا نظر شما می تواند در نزدیک تر شدن دیدگاه ها بویژه در مورد بحران سوریه و برخی بحران های منطقه ای مفید و موثر باشد.

202

کد خبر: 682952

وب گردی

وب گردی