واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی منطقه بندی شدند/ افزایش اختیارات رؤسای واحدها

 سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: واحدهای این دانشگاه منطقه بندی شدند.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر محمدحسین امید در چهلمین گردهمایی رؤسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در قم گفت: وزارت علوم در اجرای طرح آمایش آموزش عالی اقدام به منطقه بندی مراکز دانشگاهی خود کرده است که در این راستا واحدهای این دانشگاه نیز منطقه بندی شدند.

وی افزود: رؤسای واحدهای استانی هر منطقه از میان خود دبیر شورای منطقه را انتخاب و به دانشگاه معرفی کرده اند. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: هدف از منطقه بندی، جلب مشارکت رؤسای واحدها و مراکز علمی کاربردی در سیاست گذاری های کلان دانشگاه است.

تغییر نمودار سازمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر امید با اشاره به تغییر نمودار سازمانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: به طور مثال در گذشته مباحث مربوط به آموزش این دانشگاه در دو بخش دنبال می شد اما طبق نمودار سازمانی جدید تمامی این موارد در معاونت آموزشی پیگیری می شود. وی عنوان کرد: همچنین براساس نمودار جدید دانشگاه دفتر نظارت به معاونت نظارت و سنجش تبدیل شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه یکی از مشکلات این دانشگاه عدول از کیفیت بوده است، خاطرنشان کرد: برای بازگشت به مسیر اصلی دانشگاه و افزایش کیفیت نیازمند نظام ارزیابی دقیق هستیم.

تشکیل جلسه شورای مرکزی دانشگاه پس از 8 سال وقفه

دکتر امید با اشاره به تشکیل جلسه شورای مرکزی این دانشگاه با حضور وزیر علوم گفت: این شورا پس از یک وقفه 8 ساله برگزار شد و به دلیل دستور جلسات متعدد برنامه داریم جلسه آینده این شورا را اواخر آبان ماه برگزار کنیم. وی عنوان کرد: همچنین قرار است جلسات شورای مرکزی دانشگاه در هر فصل یک بار برگزار شود.

کاهش جمعیت دانشجویی کشور

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به کاهش جمعیت دانشجویی کشور، گفت: درحال حاضر حدود یک میلیون و 500 هزار ظرفیت آموزش عالی در کشور وجود دارد اما در آزمون سراسری سال 95 تنها 800 هزار نفر در امتحانات شرکت کرده اند که براین اساس نیمی از ظرفیت دانشگاهی کشور خالی می ماند.

دکتر امید اظهار داشت: آمارها نشان می دهد به دنبال کاهش جمعیت متقاضی آموزش عالی؛ دانشگاه‌های روزانه کمتر دچار آسیب کاهش جمعیت دانشجویی شده‌اند اما در مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه‌های غیر دولتی و مراکز علمی کاربردی با مشکل جدی مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جاری برای مقطع کاردانی بیش از 470 هزار و برای مقطع کارشناسی نزدیک به 400 هزار ظرفیت اعلام کرده است در حالی که در مجموع برای مقطع کاردانی حدود 103 هزار نفر و برای مقطع کارشناسی حدود 85 هزار نفر ثبت نام کرده اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه واحدهای این دانشگاه باید به دنبال تصویب رشته‌های جدید براساس مشاغل جدید باشند، گفت: مراکز دانشگاه باید بتوانند با تصویب رشته‌های جدید و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت از ظرفیتهای خود استفاده کنند. دکتر امید تأکید کرد: درحال رایزنی هستیم تا برگزاری دوره‌های پودمانی این دانشگاه به عنوان مرجع اصلی دوره‌های ضمن خدمت کارمندان بشمار رود.

جزئیات تدریس اعضای هیأت علمی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: افرادی که به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند می‌توانند بدون طی کردن فرایند مدرسی در این دانشگاه تدریس کنند. دکتر امید خاطرنشان کرد: براین اساس مراکز می‌توانند از اساتید خبره و متخصص دیگر دانشگاه‌های کشور استفاده کنند. وی اظهار داشت: به زودی به مراکز علمی کاربردی این دانشگاه پروانه بهره برداری و به مدرسین مورد تأیید دانشگاه نیز کارت شناسایی داده خواهد شد. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تأکید ما استفاده از مدرسان خبره شایسته در دانشگاه است.

101/107

کد خبر: 682954

وب گردی

وب گردی