برنامه ریزی برای افزایش دانشجویان بورسیه در ایران و ژاپن

در دیدار وزیر مشاور در امور علم و فناوری کابینه ژاپن با دکتر محمدفرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان ، نحوه گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی بین ایران و ژاپن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز ،دکتر فرهادی شب گذشته در راس هیئتی به منظور شرکت در سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری وارد شهر کیوتو در ژاپن شد که صبح امروز به وقت محلی با سخنان شینزو آبه نخست وزیر ژاپن رسما گشایش یافت.

تسو روهو وزیر مشاور در امور علم و فناوری کابینه ژاپن در ملاقات امروز خود با وزیر علوم کشورمان در حاشیه این اجلاس، بر گسترش همکاری های آموزشی و توسعه مناسبات علمی میان دو کشور تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای تحقق این مهم خبر داد.

در این دیدار دکترفرهادی نیز در سخنان خود با اعلام آمادگی برای افزایش این همکاری ها، توجه دانشگاه های ایران به فعالیت های علمی در سطح بین المللی را به عنوان یکی از اولویت های مهم برشمرد که می تواند دستاوردهای قابل توجهی درحوزه های آموزشی و علمی به همراه داشته باشد.

طرفین همچنین با اشاره به حضور حدود 200 دانشجوی ایرانی در ژاپن و 19 دانشجوی ژاپنی در ایران اعلام کردند که این میزان قابل توجه نیست و باید افزایش یابد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران و وزیر مشاور در امور علم و فناوری کابینه ژاپن همچنین تاکید کردند که شرایط لازم برای افزایش تعداد دانشجویان بورسیه وجود دارد و با یک برنامه ریزی مناسب باید آن را اجرایی کرد.

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه های دو کشور، ایجاد فرصت های مطالعاتی، اجرای طرح ها و پروژه های مشترک علمی و همچنین برگزاری سمینارها و همایش های علمی در دو کشور از دیگر محورهای مهم مطرح شده این دیدار بود.

در سیزدهمین مجمع جهانی علم و فناوری «کیوتو»ی ژاپن که به همت انجمن بین المللی علوم و فناوری در جامعه (STS) برگزار می شود، شرکت کنندگان به دنبال فرصت های ایجاد شده و عرضه راهکارهایی مناسب برای حل مشکلات پیش آمده جامعه بشری هستند که در ارتباط با استفاده از علوم و فناوری شکل گرفته است.

108/101

کد خبر: 682955

وب گردی

وب گردی