بازدید از آسایشگاه سالمندان لقمان حکیم به مناسبت روز سالمند

به مناسبت فرا رسیدن 10 مهر، روز سالمند جمعی از کارکنان و اعضای کانون های فرهنگی تدبیر جوان، مکران و بسیج دانشجویی واحد بندرعباس از آسایشگاه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر عامل و مسئول فنی مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان لقمان حکیم با بیان اینکه این مجموعه نخستین مرکز نگهداری سالمندان در هرمزگان است افزود: این مرکز 90 سالمند را نگهداری می کند که از این تعداد 38 نفر زن و 58 نفر مرد هستند.

عیسی واحدی با اذعان به اینکه تمامی سالمندان تحت پوشش مرکز دارای ناتوانی های جسمی و اکثرا نیازمند مراقبت تمام وقت هستند خاطر نشان کرد: این مرکز هیئت امنایی بوده و اکثریت سالمندانی که در این مرکز نگهداری می شوند افراد مجهول الهویه و بلاصاحب هستند که توان مشارکت در هزینه های نگهداری را ندارند که از این تعداد سالمند تحت پوشش مرکز 28 نفر فاقد شناسنامه و 33 نفر نیز فاقد سرپرست هستند.

مدیر عامل و مسئول فنی مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان لقمان حکیم خاطر نشان کرد: این مرکز حدود 35 نفر را به عنوان پرستار نگهداری از سالمندان در اختیار دارد که در سه شیفت کاری به صورت 24 ساعته از سالمندان ناتوان نگهداری می کنند .

وی با بیان اینکه هزینه ماهانه نگهداری این مرکز برای هر سالمند 900 هزار تومان و هزینه ماهیانه مرکز 65 میلیون تومان است گفت:شماره حساب جام 1687612591 بانک ملت شعبه سیدمظفر و کارت 6104337770117677 آماده دریافت کمک‌های خیرخواهانه است.

خانه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس واقع در روستای تازیان در فاصله 24 کیلومتری بندرعباس است مکانی که 90 پیرزن و پیرمرد ناخواسته در کنار یکدیگر گرد آمده‌اند،جایی که کوهی از تجربه روی هم انباشته شده است.

101

کد خبر: 682963

وب گردی

وب گردی