پهلوان: دانشگاه آزاد اسلامی مرجع قهرمانان ورزشی است

مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی واحد علوم و تحقیقات با حضور احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک، هادی سپهرزاد قهرمان رشته دهگانه دومیدانی آسیا، سردار آجرلو، محمدرضا پهلوان مدیر کل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی و حسین شمس سرمربی تیم فوتسال این دانشگاه ، جمعی از ورزشکاران و مسئولان این واحد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رضا پهلوان، مدیرکل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی این واحد، گفت: عناوین، مقامها و دستاوردهای ورزشی کسب شده از سوی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات که در این مراسم ارائه شده است، خود گویای عملکرد مناسب معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش و تعمیم ورزش به ویژه در واحدهای دانشگاهی است.

وی با اشاره به فعالیت های چشمگیر حوزه ورزش واحد علوم و تحقیقات گفت: از آنجایی که واحد علوم و تحقیقات در زمره واحدهای مستقل دانشگاه آزاد اسلامی است، تیمهای ورزشی این واحد جامع، برای کسب سهمیه و حضور در لیگهای دسته یک، باید مسابقات خود را از دسته سوم شروع می کردند که در این راستا عملکرد بسیار مناسبی داشته و به سرعت در حال کسب موفقیت های بسیار هستند.

پهلوان با بیان اینکه از همان ابتدای فعالیت معاونت ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش پوشش فعالیت های ورزشی از جمله اصلی ترین سیاست های راهبردی در دانشگاه آزاد تعیین شد، افزود: در این راستا اولویت اول به ورزشهای همگانی تعلق گرفت. دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه ورزشهای حرفه ای و قهرمانی عملکرد خوبی داشته و با توجه به برنامه های در نظر گرفته شده این روند مثبت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: عدم تمایل به ورزشهای حرفه ای، نشاط و شادابی حاصل از ورزشهای همگانی، عمومیت آن، تجهیزات و بسترسازی آسانتر آن نسبت به ورزشهای حرفه ای و... از جمله دلایلی است که توجه ویژه معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را به سوی ورزشهای همگانی جلب کرد.

پهلوان تمرکز بر حوزه ورزشهای همگانی، ایجاد تنوع بیشتر در ورزش قهرمانی و سازماندهی وانسجام هرچه بیشتر در ورزش حرفه ای از جمله اهداف و سیاست های مهم معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مرجع قهرمانان ورزشی است.

به گفته وی، حضور ۳۰ ورزشکار از ۶۲ ورزشکار حاضر در المپیک ریو، که ۵ نفر آنها موفق به کسب مدال شدند، همچنین حضور ۲۰ ورزشکار در بین ورزشکاران حاضر در پارا المپیک ریو و حدود صدنفر در مسابقات آسیایی اینچوان و... که مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند همگی نشان از نقش و سهم ویژه این مجموعه دانشگاهی در عرصه ورزشی ملی دارد.

وی با بیان اینکه براساس آیین نامه سازمان مرکزی ۲ درصد از شهریه دانشجویان به امر ورزش تعلق می گیرد، خاطرنشان ساخت: از این میان ۵۰ درصد در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می گیرد که اعتبار قابل توجهی را شامل می شود به نحوی که به جرأت می توان گفت از لحاظ بودجه های ورزشی مشکلی وجود ندارد.

دکتر رضا سارنگ مدیرکل تربیت بدنی واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم گفت: این مراسم به پاس قدردانی از زحمات و تلاش بی وقفه شما دانشجویان و کارمندان ورزشکار برگزار شده است. گرچه معتقدم پاسخگوی گوشه ای از زحمات قهرمانان ورزشی نخواهد بود.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ که واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در مسابقات کشوری شرکت کرد، توانستیم در رشته های مختلفی چون بسکتبال، والیبال، وشو، تکواندو، شطرنج و.... مقام های مهمی کسب کنیم که این امر نشان از هدفگذاری درست حوزه تربیت بدنی واحد علوم و تحقیقات و پشتکار و تلاش مستمر ورزشکاران و ورزش دوستان این واحد است.

دکتر سارنگ با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات در سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم ورزشهای انفرادی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: فراهم کردن تجهیزات، بسترسازی مناسب و تأکید بر تمرینات منظم و مستمر، چه در عرصه انفرادی و چه تیمی از مهمترین عوامل کسب این رتبه و مقام های تیمی واحد علوم و تحقیقات است.

وی خواستار توجه هرچه بیشتر دانشکده های واحد به حوزه ورزش شد و افزود: امیدوارم امسال هم بتوانیم به اهداف خود در عرصه ورزشی واحد بیش از پیش جامعه عمل بپوشانیم، البته این امر مستلزم تلاش مضاعف شما ورزشکاران است.

دکتر سارنگ ضمن تقدیر از حمایت های همه جانبه دکتر عباسپور رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: مدیریت این مجموعه دانشگاهی حمایت ویژه ای از ورزشکاران این واحد داشته و بارها تاکید داشته اند که دانشجویان واحد علوم وتحقیقات شایسته بهترین امکانات هستند.

وی به نزدیک بودن مراسم سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس اشاره کرد و حاضرین را به حضور در مجالس عزای آن حضرت دعوت نمود تا در کنار تزکیه جسم، تزکیه روح و نفس نیز در این ایام صورت پذیرد.

گفتنی است در این مراسم از نفرات برتر مسابقات درون واحدی دانشجویی، همایش ورزشی کارکنان، تیم های برتر لیگ فوتسال واحد، و مدال آوران واحد علوم و تحقیقات در رقابتهای کشوری تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است با اهدای هدایایی به رسم یادبود از تلاش و موفقیتهای آقایان احسان حدادی، حسین شمس و هادی سپهرزاد نیز تقدیر به عمل آمد.

101

کد خبر: 682987

وب گردی

وب گردی