تهران- ایسکانیوز: امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) صبح امروز به مناسبت دهم شهریور روز پدافند هوایی از 2 سامانه جدید راداری رونمایی کرد.

این سامانه ها شامل رادار کیهان، پروژه انتقال اطلاعات هادی، رادار 2 بعدی آرش ، سامانه طرح های پرواز fic2، سامانه دستیار فرمانده با قابلیت نمایش موقعیت دیده بانها و دریافت اطلاعات سامانه های راداری هستند.

امیر اسماعیلی در حاشیه این رونمایی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مشخصات این سامانه‌ها گفت: رادار کیهان یک رادار 2بعدی با قابلیت کشف فاصله، زاویه و سمت و سرعت شعاعی اهداف است و قابلیت آشکارسازی و رهگیری اهداف هوایی شامل هواپیماهای متعارف، استیلس (پنهانکار) بلندپرواز و بمب افکن و ترابری را دارد.

وی در مورد پروژه هادی نیز اظهار داشت: این پروژه توانایی انتقال اطلاعات رادار به فاصله بیش از 100کیلومتر را دارد و در بستر فیبر نوری عمل کرده و دارای رادار سمت‌یاب، رادار شناسایی، رادار ارتفاع‌یاب و قابلیت دریافت اطلاعات از سامانه کنترل و فرماندهی است.

اسماعیلی در خصوص پروژه FIC2 نیز گفت: این سامانه قابلیت دریافت و پردازش اطلاعات پروازی از سامانه اتوماسیون کنترل ترافیک هواپیمایی کشور را دارد و اطلاعات طرح‌های پروازی هواپیماهای عبوری را برای مناطق کنترل و فرماندهی پدافند هوایی ارسال می‌کند.

فرمانده پدافند هوایی در مورد سامانه دستیار فرمانده نیز خاطرنشان کرد: این سامانه با دریافت و پردازش اطلاعات رادارهای محلی و پردازش آنها اطلاعات مورد نیاز جهت تصمیم‌گیری را تولید و در اختیار فرمانده قرار می‌دهد که این امر موجب دسترسی به موقع و در زمان فرماندهان مراکز کنترل و فرماندهی دفاع هوای به اطلاعات رادارهای محلی، دیده‌بان‌ها و دیگر اطلاعات مورد نیاز واگذاری هدف به جنگ‌افزار می‌شود و موجب بالا بردن قدرت و سرعت در تصمیم‌گیری می‌شود.

وی همچنین به پروژه موشکی تلاش3 اشاره کرد و گفت: این سامانه در ارتفاع بالا و خیلی بالا با موفقیت تست شده و روز 31 شهریور رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، دستاوردهای دیگر این قرارگاه در رژه 31 شهریور رونمایی خواهد شد.
کد خبر: 68302

وب گردی

وب گردی