ترامپ چگونه قانون پرداخت مالیات را دور زد

دونالد ترامپ موفق شد با استفاده از ارائه مدارک بعضی از معاملات بد خود در سال 1990 و ایجاد این باور که دچار مشکلات اقتصادی جدی بوده است، از پرداخت مالیات فرار کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دو تن از مشاوران دونالد ترامپ مدعی شدند عدم پرداخت 916 میلیون دلار مالیاتی که او باید در سال 1995 پرداخت می کرد، نشان دهنده نخبه بودن او در زمینه اقتصادی است. چیزی که او مدام از آن سخن می گوید. او موفق شد با ترفند هایی از زیر بار پرداخت این پول بگریزد و قانون مالیات را دور بزند.

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و عضو کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ می گوید: این کار استفاده از بعضی گزینه های قانونی برای فرار از مالیات است و اگر از این گزینه ها برای کسب برتری اقتصادی نسبت به سایر رقبای اقتصادی خود استفاده نمی کرد، احمق بود!

او در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه ای.بی.سی پخش شد گفت: به عنوان یک سرمایه دار باید بگویم او به عنوان یک سرمایه گذار وظیفه داشت طوری عمل کند که سود خود را به حداکثر میزان ممکن برساند. جولیانی ضمن مقایسه دونالد ترامپ با استیو جابز و وینستون چرچیل اضافه کرد: او همچون این شخصیت ها توانسته نزدیک به 1 میلیارد دلار پول را زنده کند. این نشان دهنده هوش خارق العاده اوست! او از این طرق توانسته شرکت خود را حفظ کند و گسترش دهد.

روزنامه نیویورک تایمز در روز شنبه نوشت: او در سال 1995 با اعلام مبلغ 916 میلیون دلار ضرر اقتصادی، به مدت 18 سال از پرداخت مالیات گریخت.

سوزان کریج، خبرنگار روزنامه تایمز که یکی از داستان های مربوط به فرار مالیاتی دونالد ترامپ را منتشر کرده بود گفت: من یک ایمیل از طرف فرستنده ای به نام سازمان ترامپ دریافت کرده ام که براساس آن یکی از وکلای ترامپ روزنامه ما را تهدید کرده بود در صورت انتشار اسناد مالیاتی دونالد ترامپ، علیه روزنامه ما دست به اقدام خواهد زد.

سود بالای مالیاتی ترامپ حاصل از بعضی قرارداد های مالی او در حدود سال 1990 است. قرارداد های که خوب پیش نرفت و ترامپ با استفاده از آن ها، قانون پرداخت مالیات را دور زد.

کمپین ترامپ در روز شنبه اعلام کرد، این اسناد مالیاتی به صورت غیرقانونی انتشار یافته است و نیویورک تایمز را متهم به تلاش برای حمایت از کمپین هیلاری کلینتون در مقابل کمپین دونالد ترامپ، به طریق "غیرقانونی" کرد.

دونالد ترامپ در توییتر خود نوشت: من پیچیدگی های قانون مالیاتی را بهتر از هر کسی که تاکنون نامزد انتخابات ریاست جمهوری بوده است می دانم. او با این توییت مشکل رقیب خود را عدم آگاهی کافی از قوانین مالیاتی کشور اعلام کند.

کریس کریستی فراماندار سابق نیوجرسی و عضو کمپین ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: دونالد ترامپ نشان داد قوانین مالیاتی کشور تا چه میزان آشفته و بد تنظیم شده است. لذا او بهترین فرد برای اصلاح این قوانین است.

اما برایان فالن، سخنگوی کمپین هیلاری کلینتون گفت: عدم تصویه حساب مالیاتی نشان دهنده ضعف و شکست اقتصادی دونالد ترامپ است و پیشرفت شرکت املاک دونالد ترامپ در واقع به کمک فرار از مالیات بوده است.

کلینتون بار ها از دونالد ترامپ خواسته است مثل سایر کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدارک مالیاتی خود را ارائه دهد. و دونالد ترامپ با سر باز زدن از انجام این کار پاسخ داده است: تا زمانی که سازمان مالیاتی این کشور بازرسی از اسناد این کاندیدا و تعیین میزان سود واقعی او را انجام نداده است، حاضر به ارائه هیچ سندی نخواهد بود.

از طرفی آی.آر.اس نیز نوشت: این معمول نیست که یک کاندیدا از ارائه اسناد مالیاتی شخصی خودش سر باز زند.

304/201

کد خبر: 683095

وب گردی

وب گردی