هر سه قوه می‌توانند بر مسأله برنامه ششم اعلام نظر کنند

یک عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد نگرانی‌هایی که در برنامه ششم توسعه وجود داشت رییس مجلس رایزنی‌هایی را در سطوح بالاتر انجام داده که مسیر تا حدی برای نوشتن قانون جامع و کامل فراهم شود.

به گزارش ایسکانیوز، اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه برنامه ششم توسعه مباحث زیادی را به دنبال داشته است، گفت: در این زمینه تردیدی وجود داشت که چه کار باید کرد آیا باید تغییر ایجاد کرده و در سطح نوشتن قانون جامع گام برداریم؟ آیا شورای نگهبان ایراد نمی‌گیرد؟ این بود که با شک و تردید موضوع برنامه ششم به پیش می‌رفت.

وی افزود: نهایتاً لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی با رایزنی‌هایی که با سطوح بالاتر داشت توانست مسیر را تا حدی باز کند برای اینکه یا دولت بتواند لایحه جامع قانون برنامه را به مجلس ارایه کند یا اینکه مجلس بتواند خود بر اساس سوابق گذشته قوانین و اصلاحاتی در مسیر قانون برنامه ششم و با دریافت اطلاعات از نخبگان و مرکز پژوهش‌های مجلس و ارتباط با وزارتخانه‌های مرتبط، قانون جامع و کاملی را آماده کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه قانون برنامه متعلق به مجلس، قوه قضائیه و دولت نیست و قانون برنامه نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: علاوه بر نخبگان، هر سه قوه می‌توانند بر مسأله برنامه ششم اعلام نظر کنند و نهایتاً مجلس به یک جمع‌بندی کلی برسد.

رنجبرزاده در ادامه در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: انتظار می‌رود برای پیشبرد اهداف برنامه با نگاهی به سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و سیاست‌های چشم‌انداز 1404 قانون جامعی نوشته شود که قابل قبول و قابل دفاع باشد.

202/201

کد خبر: 683131

وب گردی

وب گردی