ساعت شروع کلاس های دانش آموزان دبستانی کسالت آور است

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ساعت شروع کلاس های دانش آموزان دبستانی کسالت آور است؛ اما فعلا نمی توانیم شرایط تغییر آن را فراهم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی نوید ادهم درمورد امکان تغییر ساعات شروع مدارس برای پایه های دوره اول ابتدایی گفت: برای اینکه بچه های کلاس اول و دوم با نظام آموزشی آشنا شوند در شهریورماه برنامه هایی مثل جشن شکوفه ها داریم، اما این که ساعت آموزشی را کاهش یا تغییر دهیم، به مولف های مختلفی بستگی دارد.
او بیان کرد: در این بحث فقط آموزش و پرورش نقش ندارد بلکه خانواده این بچه ها هم موثر هستند که به طور مثال بچه های دیگری هم دارند و اینکه بچه ای را ساعت 7 و بچه دیگر را ساعت 9 به مدرسه بیاورند برایشان سخت است و نظم و نظام خانواده، ترافیک و آموزش و پرورش بر هم خواهد خورد.
نوید ادهم گفت: در آموزش و پرورش در این خصوص بسیار بحث کردیم و شرایط برای دانش آموزان دبستانی کسالت آور است اما شرایط جامعه به گونه ای است که فعلا نمی توانیم شرایط تغییر آن را فراهم کنیم.

تغذیه و خوابگاه سنواتی های ترم 5 و 9 مانند سایر دانشجویان شد
رئیس سازمان امور دانشجویان با ارسال نامه ای به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ارائه خدمات تغذیه و خوابگاه برای دانشجویان در نیمسال های تحصیلی 5 و 9 را مشابه سایر دانشجویان اعلام کرد.
در نامه مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در خصوص دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال های تحصیلی 5 و 9 آماده است: با عنایت به محوریت آموزش و پژوهش در نظام آموزش عالی کشور و مبنا بودن تصمیم گیری های مختلف براساس اولویت های آموزشی و نیز باتوجه به بخشنامه های شماره 132159/2 مورخ 23 شهریورماه 95 و شماره 143617/2 مورخ 6 مهرماه سال 95 معاونت آموزشی وزارت علوم در مورد چگونگی بررسی سنوات مجاز(نیمسال های تحصیلی 5 و 9) و نیز پیرو مصوبه مورخ 14 تیرماه سال 95 هیات امنا صندوق رفاه دانشجویان به استحضار می رساند ارائه خدمات تغذیه و خوابگاه به دانشجویان(باتوجه به ظرفیت خوابگاها) در نیمسال های تحصیلی 5 و 9 مشابه سایر دانشجویان است.
در این نامه تاکید شده است، تنها در صورتیکه دانشگاه دانشجویی را در سنوات غیر مجاز تشخیص دهد، موضوع تعرفه های سنوات اعمال خواهد شد.
شرایط ثبت تقاضای وام ویژه دکتری اعلام شد
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان و شرایط ثبت تقاضای وام ویژه دکتری سه ماهه بهار 1395 را اعلام کرد.
صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: به منظور حمایت مالی از دانشجویان دکتری، ثبت تقاضای وام ویژه دکتری سه ماهه بهار95، از 12 تا 24 مهر در سیستم اتوماسیون با رعایت شرایط ذیل امکان پذیر است.
تاریخ تصویب طرح پیشنهادی پایان نامه دانشجو باید قبل از سال 95 و دانشجوی متقاضی در سنوات مجاز تحصیلی باشد و دانشجوی متقاضی در زمان ثبت تقاضا فارغ التحصیل نشده باشد.
براساس این بخشنامه، ثبت نام و ارسال لیست وام این مرحله منحصرا مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 95 است و پرداخت وام ویژه دکتری در این مرحله پس از تاریخ فوق الذکر میسر نبوده و مسئولیت عدم پرداخت مشمولین برعهده دانشگاه ها است.
ثبت نام و ارسال لیست وام مذکور با مبالغ و شرایط جدید جهت پرداخت از مهر سال 95 متعاقبا اعلام می شود.

101

کد خبر: 683149

وب گردی

وب گردی