بروجردی: برخورد غرب به مسائل منطقه خاورمیانه از جمله حقوق بشر سیاسی و دوگانه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک گفت:برخورد غرب به مسائل منطقه خاورمیانه از جمله حقوق بشر برخوردی سیاسی و دوگانه است.

به گزارش ایسکانیوز، دیرک ون درمالن رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به قدرت و سابقه طولانی مناسبات نزدیک میان دو کشور گفت: وضعیت کنونی مناسبات تهران – بروکسل متناسب با سابقه طولانی روابط فیمابین نیست و باید گام های بیشتری را برای توسعه و گسترش همکاری ها در عرصه های گوناگون برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: تهران از توسعه همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف بویژه صنعت، سرمایه گذاری مشترک و تجارت حمایت می کند.

بروجردی در ادامه با بیان اینکه برخورد غرب به مسائل منطقه خاورمیانه از جمله حقوق بشر برخوردی سیاسی و دوگانه است گفت: در شرایطی جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر متهم می شود که هم پیمانان غرب در منطقه با شدت به بمباران مناطق مسکونی و مردم بی دفاع در یمن و کشتار روزانه مردم غیر نظامی این کشور می پردازد.

وی همچنین در ادامه، تروریسم را یک معضل فرا منطقه ای و جهانی و تهدیدی عمده برای تمام جوامع بشری خواند و گفت: سیاست غرب در تقویت گروه های تروریستی برای دست یافتن به اهداف سیاسی در منطقه بازی خطرناکی است که به زیان جامعه جهانی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت های اطلاعاتی – تسلیحاتی گسترده آمریکایی ها از گروه های تروریستی در سوریه و عراق گفت: تروریسم خطری اساسی برای امنیت و ثبات همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی است.

بروجردی همچنین راه حل بحران جاری در سوریه را سیاسی و از طریق گفتگوهای ملی میان گروه های سوری دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل سیاسی بحران سوریه از طریق گفتگو و مذاکره تاکید کرده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، ایران را یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست و گفت: به تماس های بیشتری میان دو کشور نیاز داریم و زمان آن رسیده است که جایگاه واقعی ایران برای تمام جهان بیشتر شناخته شود.

وی ابراز امیدواری کرد در فضای جدید، همکاری های دو کشور در عرصه های گوناگون هر چه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

وی از تروریسم تکفیری به عنوان دغدغه مهم جامعه بلژیک یاد کرد و گفت: گرایش برخی جوانان جوامع اروپایی به داعش، نگرانی عمیقی را در کل اروپا ایجاد کرده است و پارلمان بلژیک با حساسیت این تحولات را دنبال می کند.

206/201

کد خبر: 683177

وب گردی

وب گردی