امیرعبداللهیان: همکاری های ایران و مصر به حل مشکلات جهان اسلام کمک می کند

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در دیدار رییس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران گفت: همکاری های تهران و قاهره می تواند به حل مشکلات جهان اسلام و از جمله حمایت از موضوع فلسطین کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در دیدار یاسر عثمان سفیر و رییس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران افزود: روابط دو کشور به رغم فراز و نشیب هایی که در این سال ها با آن مواجه بوده ایم، همواره روابط متینی بوده است.

وی تصریح کرد: ایران و مصر دو کشور بزرگ و تاثیر گذار هستند که می توانند با همکاری های مشترک منطقه ای در کمک به کاهش تنش ها در منطقه، نقش سازنده ای ایفا کنند.
وی با تاکید بر تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مصر در مجلس شورای اسلامی بر اهمیت رفت و آمد و رایزنی های گروه دوستی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی همچنین مواضع مصر در قبال بحران سوریه و مبارزه با داعش را سازنده و مفید خواند.
امیرعبداللهیان با بیان که مجلس شورای اسلامی با علاقه مندی همکاری های تهران و قاهره را در موضوعات مشترک پیگیری می کند، گفت: مصر کشور بزرگ و مهمی است و همکاری های تهران و قاهره می تواند به حل مشکلات جهان اسلام و از جمله حمایت از موضوع فلسطین کمک کند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین برای جهان اسلام خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم و پیچیده در منطقه غرب آسیا، موضوع فلسطین است که مصر در این مسئله همواره نقش داشته است و تقویت ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم غزه مورد توجه جهان اسلام است.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل با تاکید بر راه حل سیاسی برای پایان یافتن بحران سوریه ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه اقدامی در جهت حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.
امیرعبداللهیان افزود: آمریکایی های در مبارزه با تروریسم جدی نیستند و فقط شعار می دهند.
وی با یادآوری این که راه حل بحران یمن سیاسی است، گفت: یمن متعلق به همه یمنی ها است و زمانی بحران خاتمه می یابد که همه گروه های یمنی اجتماع کنند.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل در پایان برای سفیر یاسر عثمان در ماموریت دیپلماتیک به جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت کرد.

افزایش رایزنی میان مقامات دو کشور در بهبود وضعیت منطقه موثر خواهد بود
در ادامه این دیدار، یاسر عثمان رییس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران با ابراز خرسندی از ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدوارم که با همکاری دوستان و همکاران ایرانی در جهت نزدیکی دو ملت و دو کشور در حل مسائل فیمابین مثمرثمر باشم.
وی به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: افزایش رایزنی و مشورت میان مقامات دو کشور در بهبود وضعیت منطقه موثر خواهد بود.
وی همچنین ضمن نگرانی از جنایات گسترده گروه های تروریستی و تداوم اوضاع بحرانی در سوریه، یمن و لیبی، اظهار امیدواری کرد کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی یکدیگر بتوانند در حل بحران منطقه نقش سازنده ای ایفا نمایند.
به گزارش اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، سفیر و رییس جدید دفتر حافظ منافع مصر در تهران در ادامه، با برشمردن ظرفیت های همکاری های بیشتر دو کشور، نسبت به تقویت و توسعه مناسبات پارلمانی میان مجالس ایران و مصر اظهار امیدواری کرد.

202/201

کد خبر: 683183

وب گردی

وب گردی