اعلام آمادگی آفریقای جنوبی برای برگزاری سیزدهمین دور کمیسیون مشترک با ایران

آفریقای جنوبی، ضمن استقبال از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به این کشور، برای برگزاری سیزدهمین دور کمیسیون مشترک با ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا تارنمای خبری نیوز 24 اعللام کرد ، «مایت انکوانا ماشابانه» وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران از آمادگی کشورش برای برگزاری سیزدهمین دور کمیسیون مشترک با ایران خبر داد.
ماشابانه با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و ابراز خرسندی از نتایج سفر سال گذشته «جاکوب زوما» رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران به برنامه ریزی های صورت گرفته برای انجام سفر حسن روحانی به آفریقای جنوبی، اشاره کرد.
ساختار روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی بر پایه جلسات کمیسیون مشترکی است که از 1995 شروع شده است.
ماشابانه برتقویت روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور و نیز توسعه همکاری های مشترک در موضوع امنیت سیاسی و اقتصادی و مبارزه جدی با تروریسم تاکید کرد.
پیشتر زوما مباحث مطرح شده در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران را مثبت و موفقیت آمیز دانست و گفت: در این جلسات تلاش شد تا به اهداف مشترک بپردازیم و روابط دو جانبه را به یک شراکت راهبردی و ماهوی تبدیل کنیم .
زوما تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران جایگاه بسیار مهمی در تاریخ مبارزات مردم آفریقای جنوبی دارد.ایران در خط مقدم مقابله با آپارتاید قرار داشت و از ابتدا همبستگی خودش را با آفریقای جنوبی اعلام و رابطه خود را با آپارتاید قطع کرد .

206/201

کد خبر: 683203

وب گردی

وب گردی