در دیدار واعظی و وزیر ترکیه ای چه گذشت؟

'محمود واعظی' نماینده ویژه رئیس جمهوری کشورمان در امور ترکیه و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، روز دوشنبه با 'نهاد زیبکچی' وزیر اقتصاد ترکیه تلفنی در خصوص فرایند همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، واعظی که همزمان رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و ترکیه است ، پیش از ظهر امروز برای شرکت در مجمع عمومی اتحادیه جهانی پست ، در راس هیاتی وارد استانبول شد.
وی پس از ورود با زیبکچی که نماینده ویژه رئیس جمهوری ترکیه در روابط اقتصادی و تجاری با ایران و رئیس طرف ترک کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه است، گفت و گو کرد.
واعظی در این گفت و گو بر ضرورت و اهمیت تقویت همکاریهای تجاری و اقتصادی میان دو کشور تاکید و از همتای ترکیه ای خود دعوت نمود تا در اولین فرصت به ایران سفر نماید.
زیبکچی همتای واعظی نیز در این گفتگو ضمن تاکید بر علاقمندی ترکیه برای توسعه همه جانبه روابط بخشهای اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت بزودی به همراه یک هیئت از نمایندگان بخشهای فعال در عرصه اقتصادی به ایران سفر و از نزدیک پیرامون راههای گسترش همکاریهای اقتصادی دو جانبه مذاکره خواهیم نمود.
این گفت و گو در حالی انجام شد که قرار است دور تازه نشست های کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در اواخر سال جاری و یا فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد.

206/201

کد خبر: 683206

وب گردی

وب گردی