جهانگیری: کارگروهی برای بررسی ابعاد امکان برداشت از منابع آب کارستی تشکیل شود

معاون اول رییس جمهوری در جلسه شورای عالی آب با قدردانی از وزارت نیرو و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای تهیه گزارش از منابع آب کارستی کشور خواستار تشکیل کارگروهی از دستگاه های ذیربط برای بررسی ابعاد و زوایای مختلف در خصوص امکان برداشت از این منابع شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری ظهر شنبه در جلسه شورای عالی آب با تاکید بر لزوم تکمیل این مطالعات، افزود: مطالعات و بررسی ها بایدبه صورت دقیق و همه جانبه انجام شود و ابعاد و جوانب مختلف درباره امکان برداشت از منابع آب کارستی کشور مدنظر قرار گیرد.
وی خواستار تشکیل کارگروهی با عضویت وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های ذیربط شد تا ابعاد و زوایای مختلف در خصوص امکان برداشت از این منابع را مورد بررسی قرار دهند.
در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس سازمان هواشناسی نیز حضور داشتند، گزارشی از مطالعات انجام شده درخصوص منابع آب کارستی کشور از سوی رییس سازمان زمین شناسی ارائه شد و اقدامات انجام شده و برنامه های آتی این سازمان درخصوص منابع آب کارستی تشریح شد.
در این جلسه رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو نیز گزارشی از پژوهش ها و مطالعات این وزارتخانه درباره منابع آب کارستی در سطح کشور ارائه کرد و گفت: مرکز ملی مطالعات و تحقیقات کارست کشور از مراکز زیر مجموعه وزارت نیرو است که تاکنون مطالعات و اقدامات گسترده ای در حوزه منابع آب کارستی کشور انجام داده است.
منابع آب کارستی بخشی از آب باران است که از طریق نفوذ ثقلی آب به داخل سنگ های عمدتاً آهکی و دارای درز و شکاف وارد شده و جریان می یابد گفته می شود.
در ابتدای این نشست نیز رییس سازمان هواشناسی کشور به تحلیل بارش و دمای هوای کشور در سال زراعی 94 -95 پرداخت و گزارشی از پیش بینی بارش و دما برای سه ماهه آینده کشور ارائه کرد.

202/201

کد خبر: 683210

وب گردی

وب گردی