کارگاه نشریات دانشجوی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد

یک کارشناس حوزه ارتباطات در دوره آموزشی خبرنویسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از تدوین آیین‌نامه نشریات دیجیتالی دانشجویی و پیشنهاد آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.  

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ قلندری از کارشناسان حوزه ارتباطات و داور جشنواره دانشجویی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدوین آیین‌نامه نشریات دیجیتالی ، مجازی و سایبری . در کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام‌شده و پس از اعمال تغییرات نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

وی افزود: تاکنون در کشور چنین آیین‌نامه‌ای وجود نداشته و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان پیش‌قدم در تدوین این آیین‌نامه واردشده و پیشنهاد اولیه آن برای جشنواره نشریات دانشجویی کشور در 75 ماده و 80 تبصره داده‌شده که قرار است برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود و درنهایت در دانشگاه‌های کل کشور اجرایی شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود هم در این کارگاه گفت:در فعالیت‌های فرهنگی باید تسهیل‌کننده امور دانشجویان باشیم و عمدتاً باید این برنامه‌ها دانشجو محور باشد.

رضوانی افزود: در اولین جشنواره نشریات دانشجویی که در شهر تبریز برگزار شد دیدیم که تعداد قابل‌ملاحظه‌ای نشریه دانشجویی در این جشنواره شرکت کردند که این امر نشانگر پویایی دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی بیان کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی دو سیاست را در برنامه خود قرار داده که یکی از آن‌ها همین کانون‌های دانشجویی و دیگری نشریات است که قدم‌های خوبی در آن برداشته‌شده و این دو پل ارتباطی بین دانشگاه و دانشجو است.

رضوانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 نشریه مصوب دانشجویی در استان سمنان در سامانه نشریات دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت رسیده است بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها افزایش کیفیت اصول نویسندگی دانشجویان و به دنبال آن کیفیت کلی نشریات دانشجویی است و وجود این دوره‌های آموزشی سرمایه‌گذاری است که در آینده نتایج خود را نشان خواهد داد.

در این دوره که با شرکت 30 نفر از دانشجویان ، معاونان فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان سمنان، مدیران فرهنگی ، رابطان و مدیران مسئول نشریات دانشجویی همراه بود مباحثی چون مدیریت در نشریات دانشجویی و تکنیک‌های آن ، خبرنویسی ، مقاله‌نویسی ، گزارش‌نویسی ، مصاحبه ، ویراستاری ، گرافیک و اخلاق در رسانه و نشریات مجازی به‌صورت مقدماتی توسط هوشنگ قلندری از کارشناسان حوزه ارتباطات و داور جشنواره دانشجویی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی تدریس شد .

101

کد خبر: 683220

وب گردی

وب گردی