نخست‌وزیر ترکیه:سالهاست ازحملات تروریستی رنج می‌بریم

نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: ما سال هاست که از حملات تروریستی رنج می بریم. ترکیه مشکلی با کردها ندارد، بلکه این کردها هستند که با گروه تروریستی حزب کارگران کردستان مشکل دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد، بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود در آنکارا گفت: ما سال هاست که از حملات تروریستی رنج می بریم. ترکیه مشکلی با کردها ندارد، بلکه این کردها هستند که با گروه تروریستی حزب کارگران کردستان مشکل دارند.

ییلدریم گفت: ملت ترکیه با ایستادگی در برابر کودتای نافرجام جهانیان را شگفت زده کرد و ما هر کاری صورت بدهیم نمی توانیم حق آن را ادا کنیم. ملت ترکیه بداند که آینده روشنی در انتظار آن است و نباید نگران باشد. ما اعتماد زیادی به سرمایه گذاران و بازرگانان ترکیه ای داریم و با گام های استوار به پیمودن مسیر توسعه کشور ادامه می دهیم. اکنون وقت حرف زدن نیست بلکه زمان کار کردن است. ما تلاش می کنیم تا لبخند بر چهره شهروندان ترکیه نقش ببندد. کسانیکه برای مانع تراشی در مسیر ترکیه تلاش می کردند در شب پانزده ژوئیه درس سختی گرفتند. رشد اقتصادی ترکیه همچنان ادامه دارد. از زمان بحران مالی تاکنون موفق شدیم، رشد اقتصادی ترکیه را افزایش دهیم.

با وجود همه بحران ها در اقتصاد جهانی رشد اقتصادی ترکیه از سال 2002 تاکنون بیست و هفت درصد بوده است. ما خود را حاکم بر مردم نمی دانیم، بلکه خدمتگذار مردم هستیم. بازرگانان و صنعتگران ترکیه سوپاپ اطمینان کشور و ضامن آینده آن هستند و همین ها بودند که دشب کودتای نافرجام به خیابان ها آمدند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان تروریستی پ ک ک به دنبال حل مشکلات کردها نیست، بلکه خود به مشکلی برای شهروندان تبدیل شده است. در پانزده سال گذشته برای اجرای طرح های مختلف عمرانی در جنوب شرق ترکیه با وجود حملات ترورسیتی تلاش کردیم. با وجود تدابیر امنیتی، تروریست ها به ما حمله کردند و سربازان ما را کشتند و برای جلوگیری از اجرای طرح های عمرانی در جنوب شرق ترکیه تلاش می کنند.

نخست وزیر ترکیه گفت: نباید به شایعه ها گوش کنیم، بلکه باید ترکیه را به یک کشور پیشرفته تبدیل کنیم. به دولت موازی (گروه فتح الله گولن) اجازه نخواهیم داد وجهه ترکیه را در خارج مخدوش کنند. این گروه با جمع آوری پول در داخل ترکیه، آن را به سازمان ها و سیاستمدارانی در خارج پرداخت می کند. همه شاخص های اقتصادی نشان می دهد ترکیه در مسیر درست حرکت می کند. ما اهمیتی برای آمارهایی موسسات اعتبارسنجی خارجی قائل نیستیم.

206

کد خبر: 683224

وب گردی

وب گردی