آغاز برنامه پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت

 قائم مقام معاون بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از آغاز برنامه پایش و نظارت بر روند اجرای برنامه تحول در حوزه بهداشت در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر ناصر کلانتری در حاشیه نشست اعضای گروه های پایش و نظارت گفت: این جلسه دربارۀ آغاز برنامه پایش و نظارت بر روند اجرای طرح تحول در دانشگاه های علوم پزشکی کشور بود.

او افزود: حوزه گسترش معاونت بهداشت اقدام به تشکیل گروه های متخصص شامل کارشناسان فنی برنامه ها، کارشناسان فنی گسترش واحدهای بهداشتی و درمانی و کارشناسان امور مالی در کنار هم کرده است. این تیم ها برای نظارت و ارزشیابی و پایش تک تک اقداماتی که در برنامه تحول در حوزه بهداشت نوشته شده بود به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اعزام می شوند.

او بیان کرد: در این برنامه ها بر مواردی از قبیل فرآیند استقرار برنامه تحول شامل انتخاب محل پایگاه ها و مراکر خدمات، کارکنانی که باید در این مراکز باشند، نحوۀ آموزش این نیروها، نحوه بکارگیری آن ها، پرونده های الکترونیک سلامت، استقرار زیرساختِ پرونده الکترونیک سلامت و برنامه های خدماتی که در این واحدها به مردم ارائه می شود، نظارت می شود.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: همچنین منابع مالی که از طریق حوزه بهداشت و ردیف های متمرکز به دانشگاه ها داده شده و نحوه هزینه کرد و محل هزینه کردشان بر اساس برنامه تحول کنترل می شود و مواردی که از محل اصلی هزینه خارج شده و در محل دیگری هزینه شده باشد مشخص می شود و با دانشگاه مربوطه برخورد قانونی صورت می گیرد. دانشگاه هایی هم که درست کار کردند تشویق می شوند.

دکتر کلانتری در پایان افزود: این نظارت ها موجب حفاظت مالی از حوزه بهداشت و نظارت بر حّسن اجرای برنامه ها می شود.

105/106

کد خبر: 683226

وب گردی

وب گردی