بازدید ظریف از نمایشگاه عکاس سوئیسی

وزیر امور خارجه از نمایشگاه «ایران از چشم‌های هما» آثار جورج ژرستر - عکاس صاحب‌نام سوییسی - دیدن و این آثار را اسنادی ارزشمند در تاریخ ایران قلمداد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، محمدجواد ظریف که با همراهی علی مرادخانی - معاون هنری وزارت ارشاد -، سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و سیدعباس سجادی از این نمایشگاه دیدن کرد و با اشاره به تصاویر به‌نمایش گذاشته‌شده در این نمایشگاه، گفت: بعضی از این عکس‌ها به قدری زیبا و دیدنی است که انسان در نگاه اول تصور می‌کند با یک نقاشی زیبا روبه‌رو شده و این مناظر زیباتر از تصور است.

او ادامه داد: این عکس‌ها برای ما یک سند تاریخی ارزشمند به‌شمار می‌رود که تصویر ایران ۴۰ سال پیش را از یک زاویه دیدنی به‌نمایش گذاشته و برای همه ایرانیان جذاب و جالب توجه است. همچنین باید به زحمت و تلاش چشمگیر این هنرمند توجه داشت که از یک موقعیت بسیار سخت و با وجود خطرات زیاد چنین آثاری را خلق کرده است.

نمایشگاه عکس «ایران از چشم‌های هما» ۲۶ شهریورماه با نمایش ۱۳۰ عکس بی‌نظیر از مناظر مناطق دیدنی ایران که ۴۰ سال پیش توسط «جورج گئورگ ژرستر» به ثبت رسیده با حضور این هنرمند در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت و با توجه به استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به مدت دو هفته دیگر تمدید شد.

بر این اساس، نمایشگاه عکس «ایران از چشم‌های هما» تا روز ۱۸ مهرماه در نگارخانه شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۲۰ از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

502502

کد خبر: 683245

وب گردی

وب گردی