برگزاری جشن ملی انگور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان

همزمان با پایان فصل برداشت انگور جشن ملی شکر گزاری این محصول با حضور مسوولان استانی وباغداران وبه میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیاوش طاهرخانی در این مراسم بر ضرورت تغییر سیستم آبیاری باغ ها ومزارع تاکید کرد وگفت: اجرای تغییر سیستم آبیاری از سنتی به نوین از اولویت های ما است.
وی با اشاره به اهداف برگزاری جشن ملی انگور در تاکستان تصریح کرد: توجه به این جشنواره ها زمینه جذب توریست و شناساندن این محصول استراتژیک را در داخل وخارج از کشور فراهم می کند.
طاهرخانی در پایان اظهار امیدواری کرد: توسعه ای پایدار مبتنی بر کشاورزی برای مردم استان قزوین صورت گیرد.
بهمن طاهرخانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در مجلس شورای اسلامی و با همکاری نمایندگان مجلس شهرستانهای دارای باغات انگور پیگیر وضع صادرات کشمش هستیم.
وی افزود: برنامه ریزی های خوبی در زمینه خرید تضمینی کشمش در حال انجام است.
عباس جهانبخشی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان هم ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحدتاکستان مانند نگینی درخشان در عرصه های علم وفرهنگ امروز میزبان جشنواره ای است که نمایانگر عمق فرهنگ وریشه های مردم این دیارکهن دارد.
وی افزود: امیدواریم برگزاری این جشن ملی انگورآغاز برگزاری جشنی فاخر در سطح بین المللی باشد.
جهانبخشی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان قزوین یادآور شد: امیدواریم انجام این سفر که مصادف بابرگزاری جشن انگور شده است نتایج خوبی در راستای حمایت از کشاورزان وباغداران داشته باشد.
گفتنی است؛ برپایی نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی از جمله انگور وفرآورده های آن
ورونمایی از تابلوی خیابان انگورایران همراه با نواختن موسیقی سنتی و.... از جمله برنامه های این جشنواره بود.

101

کد خبر: 683250

وب گردی

وب گردی