اولین قرارداد نفتی IPC فردا امضا می‌شود

معاون وزیر نفت، اعلام کرد: اولین قرارداد توسعه یا صنعت نفت در چارچوب الگوی IPC برای توسعه دو میدان نفتی یاران و لایه بنگستان میدان نفتی کوپال امضا می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی کاردر امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت امضای قراردادهای جدید توسعه‌ای صنعت نفت، گفت: اکثر مذاکرات با شرکت‌های نفتی خارجی با محور توسعه میادین مشترک نفت و گاز بوده و تاکنون از ۹ میدانی که برای آن پیشنهاد دریافت کرده‌ایم ۷ میدان مشترک بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه فردا قرارداد فاز دوم توسعه میدان نفتی یاران و دو قرارداد EOR و IOR در قالب قراردادهای IPC با ستاد اجرایی فرمان امام امضا می شود، تصریح کرد: یکی از این قراردادها مربوط به لایه بنگستان میدان نفتی کوپال خواهد بود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه برای میادین تک‌تک مناقصه برگزار خواهیم کرد و میدان اول هم آزادگان خواهد بود، تاکید کرد: اصلا ممکن است کسی برای آزادگان نیاید و همه این دعواها منتفی خواهد شد.

این مقام مسئول، افزود: هم چینی‌ها هم ژاپنی‌ها و هم توتال باید بروند سوال کنند و بیایند و هیچ چیز تا روز اجرا معلوم نیست و نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

کاردر در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری مناقصه توسعه میادین آزادگان، لایه نفتی پارس جنوبی و فرزاد برای صنعت نفت در اولویت قرار دارد و این میادین اول به مناقصه می‌روند.

602/401

کد خبر: 683273

وب گردی

وب گردی