خروج غیرتورمی بازار مسکن از رکود/وام مسکن مهر افزایش نمی‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت فرسوده در مرکز شهرها و بافت های حاشیه ای اطراف شهرها و تامین مسکن زوج های جوان از اهداف مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایسکانیوز، عباس آخوندی در حاشیه شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران ضمن بیان این مطلب گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای دو هدف مذکور، صندوق پس انداز مسکن یکم را تشکیل داد و نرخ سود تسهیلات در بافت فرسوده را یک رقمی کرد.

به گفته آخوندی: بر اساس آمار، روزانه هزار نفر در صندوق پس انداز مسکن یکم ثبت نام می کنند.

وی ادامه داد: پس انداز در صندوق پس انداز مسکن یکم یک نوع تسهیلات بانکی تضمین شده است و تمام ثبت نام کنندگان پس از یک سال متقاضی واقعی خرید مسکن می شوند.

وی افزود: با اجرای سیاست های جدید در بخش مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی این بخش به صورت غیر تورمی از رکود خارج می شود زیرا متقاضیان به تدریج وارد بازار می شوند و خرید مسکن هم به صورت پس انداز صورت می گیرد.

به گفته آخوندی: طرح مسکن مهر در تمام شهرها پوشش داده شده و چالش های مسکن مهر پردیس هم با برگزاری جلساتی در حال رفع و رجوع است.

آخوندی ادامه داد: برگزاری جلسات برای حل مشکل مسکن مهر پردیس به معنای افزایش سقف تسهیلات پرداختی به متقاضیان مسکن مهر این شهر نیست.

602/401

کد خبر: 683282

وب گردی

وب گردی