گفت و گو با دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی/لورنس داریوش: فعالیت های فرهنگی، علمی و پژوهشی در آینده دانشجویان تاثیرگذار است

با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان  دانشگاه و جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران شمال، از11 دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی از جمله لورنس داریوش دانشجوی برتر رشته مهندسی رباتیک واحد بوئین زهرا تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم 11 دانشجوی برتر دانشگاه آزاد اسلامی لوح تقدیر و جوایز خویش را از دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و رییس دانشگاه دریافت کردند.

به این بهانه مصاحبه ای را بالورنس داریوش، دانشجوی نخبه واحد بویین زهرا انجام داده ایم.

*لطفاً درباره انتخاب این رشته، طریقه مطالعه و گذراندن اوقات فراغت خود برای ما بگوئید؟

من بر این باورم که، از بدو ورود به دانشگاه و کسب موفقیت ها،تا به اینک که طعم خوشحالی دانشجوی نمونه را می چشم، همگی لطف و عنایت خاص پروردگار است که شامل حال من شد. بعد از دوری طولانی از عرصه درس و دانشگاه دوباره به سمت آن برگشتم. بدلیل علاقه بسیار به علم رباتیک در سال 91 در کنکور شرکت کردم و با کسب رتبه سوم رشته رباتیک واحد بوئین زهرا، که در آن زمان تنها دانشگاه دارای رشته رباتیک در استان قزوین و نزدیک به تهران بود، مشغول به تحصیل شدم. بدلیل دوری مسیر و به جهت معطوف کردن افکار خود به درس و فعالیت های علمی پژوهشی، دست از کار کشیدم. این عمل سبب بروز مشکلات عدیده ای شد که با راهنمایی های برادرانه ریاست واحد دکتر شعبان نژاد و معاونت مالی، صفیعی پور بر این سختی ها فائق آمدم و به فعالیت های خود ادامه دادم. برای حضور بموقع در کلاس های دانشگاه، سفر روزانه خود را ساعت 5 صبح از تهران آغاز کرده و تا ساعت 7 عصر در دانشگاه حضور داشتم. معمولا این سفر در ساعت 11 شب، هنگام بازگشت به خانه به پایان می رسید. حال، فردا روز از نو و روزی از نو. عموماً در هفته، 6 روز در دانشگاه بودم که گاهی اوقات این حضور به 7 روز هم می رسید و البته به شوخی در مواردی برای رفع خستگی، گفته می شد: "که من گاهی بیشتر از ساعت کاری کارمندان در دانشگاه بسر می برم!". در شروع هر ترم با حضور در کلاس های مختلف، اساتیدی را انتخاب می کردم که ذهن دانشجو را به چالش بیشتری وا می داشت. در طول هر ترم بر طبق روال معمول 20-24 واحد درسی را می گذراندم اما در عین حال در کلاسهای ترم آینده نیز شرکت می کردم که این، باعث تقویت پایه علمی من شد. برای مثال درس ریاضیات مهندسی را 3 بار و با حضور در کلاس های 3 استاد مجرب، فرا گرفتم و این ممکن نبود جز با حمایت های معاونت آموزشی آقای پرهیزگاری و رئیس دانشکده فنی مهندسی دکتر سلیمی و مدیر گروه دکتر دائی.

*می دانیم که تقریبا نیمی از امتیازات دانشجوی نمونه مربوط به فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی است. برای ما بگوئید چه عواملی باعث شد که شما کل این امتیاز را کسب کنید.

من از زمانی که به دانشگاه آمدم، با همراهی جمعی از دانشجویان رشته رباتیک این واحد، در صدد راه اندازی انجمن علمی رباتیک بر آمدیم. در آن زمان مجوز راه اندازی این انجمن صادر شده بود اما عملا ً انجمن رباتیک فعال نبود. با تلاشهای بی وقفه و همکاری معاونت پژوهشی، توانستیم این انجمن را راه اندازی کنیم و من به عنوان اولین رئیس انجمن علمی رباتیک دانشگاه انتخاب شده و شروع به فعالیت کردم.

این سرآغازی برای فعالیت های علمی و پژوهشی ام شد. که از جمله مهمترین این فعالیتها: "همکاری و مشارکت در برگزاری سالانه نمایشگاه رباتیک و دستاوردهای پژوهشی، مسابقات نجات تخم مرغ و کارگاه های مختلف آموزشی را می توان نام برد". که حاصل این تلاشها، کسب عنوان دانشجوی برتر دانشگاه در حوزه پژوهشی در سال 1394 بود.

از طرفی کسب معدل کل 19:52 باعث شد که به عنوان نفر اول رشته رباتیک از سال 91 تا به اینک در بین کلیه ورودی های این رشته دراین واحد معرفی شوم.

*در مورد کسب سایر امتیازات فرهنگی برایمان بگوئید.

حضور در نشریه مستقل دانشجویی رویداد، به عنوان مدیر داخلی هیئت تحریریه و مسئول روابط عمومی نشریه و همچنین چاپ مقالات مختلف، نقطه عطفی را در زمینه فعالیت های ادبی و فرهنگی بوجود آورد. که البته نشریه رویداد پس از گذشت یکسال، موفق به کسب استاندارد بین المللی پیایندها (ISSN بر اساس ISO3297 ) از کتابخانه ملی ایران شد.

همکاری بی دریغ و صمیمانه با دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین نفری و همچنین دفتر فرهنگ واحد، این مسیر را هموارتر کرد. از دیگر فعالیت ها می توان به عضویت در هیئت مؤسس کانون ادب و هنر و همکاری با شورای مرکزی آن، همکاری و مشارکت مستمر دربرگزاری سالیانه مسابقات هنر و ادبیات دینی و پژوهشی، جشنواره های فارغ التحصیلی، همایش ها، نمایشگاه ها و کارگاه های مختلف فرهنگی، هنری و ... اشاره کرد.

*آیا در زمینه ورزشی نیز فعالیت داشته اید؟

بله، بنده در رشته شطرنج بصورت نیمه حرفه ای فعالیت دارم. متأسفانه در این واحد به این ورزش کم خرج، بسیار کم لطفی شده و فقط در سال 93 مسابقاتی جهت انتخاب تیم برتر استان قزوین ابتدا در خود واحد و سپس در سطح واحدهای استان برگزار شد که در هر دو مورد، موفق به کسب مقام اول شدم و نتیجه آن شرکت تیم شطرنج بوئین زهرا به عنوان تیم برگزیده استان قزوین در مسابقات کشوری دانشگاه های آزاد اسلامی بود که در اراک برگزارشد. اما درسال 94، فراخوانی جهت شرکت در مسابقات صورت نگرفت.

*به غیر از عوامل ذکر شده فوق، آیا عامل مهم دیگری نیز برای بدست آوردن این افتخار وجود داشت؟

برای رسیدن به این موفقیت، مجموعه دانشگاه واحد بویین زهرا و در رأس آن، دکتر شعبان نژاد تاثیر بسزایی داشت. از طرفی باز بودن فضا جهت فعالیت های مختلف دانشجویی و اعتماد همه جانبه و دید مثبت معاونین و مدیران محترم در بخش های مختلف، باعث تقویت انگیزه در من شد. در واقع این موفقیت متعلق به واحد بویین زهرا است. امیدوارم نماینده شایسته ای در کشور برای این واحد دانشگاهی و همچنین استان قزوین باشم.

*توصیه برای دانشجویان جویای علم!

به دانشجویان عزیزی که سرمایه و آینده این سرزمین هستند توصیه می کنم که در صورت امکان در کنار تحصیل به فعالیت های جانبی دوران دانشجویی، توجه بیشتری کنند. به نظر من دانشجو بودن، فقط تحصیل و گرفتن مدرک تحصیلی نیست. فعالیت های فرهنگی، علمی و پژوهشی علاوه بر تأثیرات این چنینی، می تواند در آینده شغلی و همچنین زندگی اجتماعی افراد نقش مثبتی ایفا کند. پس لحظه ای از آن را به بطالت نگذرانید.

*حرف آخر...

جا دارد از تک تک سرورانی که حمایت های بی دریغشان سهم بسزایی در کسب این موفقیت داشت صمیمانه تشکر کنم.

101

کد خبر: 683290

وب گردی

وب گردی