محمدی : نظر کمیسیون آموزش مجلس حل مسئله استیضاح فانی است/ نباید شتاب زده تصمیم بگیریم

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می گوید: به دنبال نزدیک کردن نظر استیضاح کنندگان و وزیر آموزش و پرورش هستیم.

داوود محمدی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به استیضاح علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد:دوستان در حال بررسی موضوع هستند و قرار شد که مذاکرات بیشتری انجام شود و نظرات نماینده هایی که خواستار استیضاح هستند و طرح را امضاء کرده اند، مجددا دریافت شود اما با توجه به شرایط زمانی، احساس مجلس این است که باید با تامل بیشتری کار شود.

وی همچنین درپاسخ به این سئوال که نظر کمیسیون آموزش در رابطه با این استیضاح چیست؟ گفت:نهایت سعی کمیسیون این است که دو طرف یعنی وزیر و استیضاح کنندگان را به یکدیگر نزدیک کند چراکه شرایط آموزش و پرورش در شروع سال تحصیلی شرایط خاصی است. ضمن اینکه مشکلات اقتصادی در آموزش و پرورش نیز جدی است اما الان زمان، زمانی نیست که شتابزده در رابطه با مسائل این وزارتخانه تصمیم گیری کنیم.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: کمیسیون در طول مدتی که در حال بررسی این موضوع بود، نهایت سعی خود را انجام داد که مسئله را حل کند و الان نیز موضع کمیسیون حل مسئله است. در عین اینکه حق نمایندگان است که استیضاح را دنبال کنند. چراکه آن ها به آموزش و پرورش و کشور اعتقاد دارند و بر اساس مصالح ملی حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه نماینده استیضاح کننده به دنبال بررسی و حل مشکلات آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کمیسیون در جهت توصیه های لازم به این وزارت خانه در حال اقدام است و امیدواریم که در چند روز آینده مسئله حل شود.

این عضو فراکسیون امید همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه فراکسیون امید نیز دنبال حل مسئله است و به اعتلای آموزش و پرورش کشور و منافع ملی می اندیشد اما دستگاه عظیم تعلیم و تربیت با مشکلات متعددی دست به گریبان است که همه باید در جهت حل آن کمک کنند.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم افزود: اینکه نمایندگان نسبت به ساختار آموزش و پرورش ایراد و اشکال دارند، این ایراد مسلم است و اشکالی به آن وارد نیست اما اینکه چگونه این مسئله باید حل شود همه باید کمک کنند و وزارتخانه نیز باید همت کند با قدرت بیشتری در جهت حل مسائل خود اقدام کند چراکه اشال عمده و اساسی بسیاری از نمایندگان در رابطه با ضعفی است که در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد که این ضعف باید در این وزارتخانه برطرف شود و دولت باید با تمام توان این مسئله را حل کند.

204/201

کد خبر: 683313

وب گردی

وب گردی