استقرار سامانه ضد موشکی روسیه برای اولین بار در سوریه

رسانه‌های آمریکایی ادعا کردند: روسیه برای اولین بار از زمان حضور نظامی مستقیم خود در سوریه سامانه ضد موشکی در خاک این کشور را مستقر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، در اظهاراتی به فاکس نیوز گفتند: هدف از استقرار این سامانه رویارویی با هرگونه حمله موشکی احتمالی آمریکا در سوریه است.

یک مسئول آمریکایی گفت: گروه‌های تندرو در سوریه نظیر جبهه النصره و داعش موشک دور برد در اختیار ندارند و علت استقرار این سامانه‌ توسط روسیه احتمالا به علت نگرانی‌های این کشور از حمله‌ای آمریکایی و یا حمله یکی از هم‌پیمانان واشنگتن در منطقه باشد.

منابع اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند: این سامانه دو روز پیش از طریق دریا وارد سوریه شده و در پایگاه روسیه در بندر طرطوس در غرب سوریه مستقر شده است.

در این راستا شورای امنیت روز دوشنبه مذاکراتی را درباره پیش نویس قطعنامه‌ای که از روسیه و آمریکا می‌خواهد اقدامات لازم را برای تضمین تحقق آتش بس فوری در شهر حلب اتخاذ کنند، آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، در این پیش نویس قطعنامه از بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خواسته شده تا پیشنهادهای ایجاد نظارت بر آتش بس را اجرایی کند و در صورتی که هر یک از طرفین درگیری به این مساله توجه نکنند تدابیر دیگری اتخاذ شود.

به گزارش سایت شبکه اسکای نیوز عربی، این پیش نویس قطعنامه از روسیه وآمریکا می‌خواهد اجرای فوری آتش بس را ابتدا از حلب تضمین کرده و به هر گونه پروازهای نظامی بر فراز شهر حلب پایان دهند.

202/201

کد خبر: 683320

وب گردی

وب گردی