جهانگیری وارد استان خراسان شمالی شد

معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح از یک طرح عمرانی و بررسی مشکلات استان خراسان شمالی دقایقی پیش وارد این استان شد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در بدو ورود به فرودگاه بجنورد از سوی استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و شماری از مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت.
بازدید و افتتاح سد غلامان، شرکت در جلسه بررسی مشکلات استان و حضور در جلسه شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی از برنامه های معاون اول رییس جمهور در این سفر یکروزه است.
وزرای نیرو، تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.
معاون اول رییس جمهور پس از ورود به فرودگاه بجنورد در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)‌ اظهار داشت: در این سفر برخی طرح ها از جمله یک سد مهم که آماده بهره برداری است افتتاح خواهد شد و در جلسه ای با مدیران و مسئولین استان به بررسی مشکلات استان خراسان شمالی پرداخته خواهد شد.
دکتر جهانگیری اقتصاد مقاومتی را یکی از برنامه های اصلی دولت برشمرد و گفت: استان های مختلف این موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند و از پیشرفت خوبی نیز برخوردار هستند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل افزود: در سال جاری در ستاد اقتصاد مقاومتی 120 طرح مهم در کشور شناسایی و به عنوان سال 95 انتخاب شد که مبنای انتخاب این طرحها تحرک بخشی به اقتصاد و رونق به تولید بوده است.
معاون اول رییس جمهور افزود: از میان این 120 طرح، چند طرح اهمیت ویژه ای داشت که یکی از آنها رفع موانع دریافت تسهیلات برای 7500 واحد صنعتی نیمه فعال و راکد بود که تاکنون حدود 10 هزار واحد صنعتی توانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند.
دکتر جهانگیری ادامه داد: توسعه صادرات غیرنفتی از دیگر اولویت های مهم دولت در سال جاری است و استان های مرزی همچون خراسان شمالی نقش مهمی در این زمینه دارند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در 6 ماهه نخست سال جاری، تراز تجاری به میزان 2 میلیارد دلار مثبت بود و این یعنی روز به روز وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی کمتر می شود.
معاون اول رییس جمهور همچنین مبارزه با قاچاق را از دیگر برنامه های اصلی دولت دانست و گفت: دولت در راستای برنامه حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق را با جدیت دنبال می کند.

202/201

کد خبر: 683331

وب گردی

وب گردی