رایزنی ابراهیم رحیم پور با همتای ویتنامی برای توسعه همکاری ها

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که به منظور گفت وگو با مقامات ویتنام در خصوص روند تقویت همکاری های دو کشور به هانوی سفر کرده است روز سه شنبه با 'وو هوم نم' همتای ویتنامی خود دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، طرفین در این دیدار از روند رو به رشد همکاری ها و سطح مبادلات هیات ها در بخش ها و زمینه های مختلف ابراز خشنودی کرده و سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری ویتنام را نشانه عزم و علاقه طرفین و تسریع کننده همکاری ها دانستند.

مقام های ایرانی و ویتنامی در این دیدار آمادگی دو کشور را برای برپایی نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی در آینده ای نزدیک در تهران اعلام و برپایی همایش اقتصادی را فراهم کننده زمینه توسعه همکاری ها در بخش های اقتصادی و سرمایه گذاری توصیف کردند.
نفت و گاز، همکاری های بانکی، کشت فراسرزمینی، مخابرات و ارتباطات راه دور، فناوری های دانش بنیان، نانو تکنولوژی و همکاریی های دارویی و بهداشتی از جمله زمینه های مورد علاقه طرفین است که در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفت.
همچنین طرفین بر لزوم و فراهم سازی زمینه تبادل اسناد و توافقات پایه جهت تسهیل روند همکاری ها تاکید کرده و آمادگی وزارت امور خارجه دو کشور را برای حمایت از فعالان اقتصادی طرف همکاری دو کشور اعلام کردند.

202/201

کد خبر: 683347

وب گردی

وب گردی