مراسم طلوع خورشید مهر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد

مراسم طلوع خورشید مهر با حضور بیش از هزار دانشجوی جدید الورود و خانواده آنان با هدف آشنائی دانشجویان با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که در تالار اجتماعات شهید آوینی دانشکده دارو سازی برگزار شد معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت:ورود به دانشگاه فصل نو همراه با کسب تجربه های جدیدی مانند جدائی از خانواده ، زندگی در کنار فرهنگ های جدید ، تعامل با خرده فرهنگ ها را برای دانشجویان رقم می زند.

عبدالرضا باقی با اشاره به تفاوتهای دوران تحصیل قبل از ورود به دانشگاه و بعد از ورود به دانشگاه اظهار داشت:آزادی بیشتر دانشجویان در دوران تحصیل در دانشگاه نسبت به مدرسه ، استقلال بیشتر در تصمیم گیریها باید احساس مسئولیت فرد نسبت به خودش و خانواده اش را هم به همراه داشته باشد در غیر این صورت هدف روشنی که برای آینده ترسیم شده به تاریکی می رسد.

وی خطاب به خانواده های دانشجویان که در کنار فرزندانشان در این مراسم شرکت کرده بودند گفت: در مرحله جدیدی که بنام زندگی در دانشگاه پیش روی فرزند شما باز شده همچنان حمایت و نظارت خود را ادامه دهید تا استقلال و آزادی فراهم شده در مسیر رشد و کمال آنان قرار گیرد.

معاون دانشجوئی، فرهنگی واحد شهرضا دانشگاه را محل رشد همه جانبه دانشجو بیان کرد و گفت:در کنار رشد مذهبی ، علمی و اجتماعی رشد هویتی نیز نیاز است و دانشجو باید بتواند در این مقطع از زندگی به سوالهائی مانند من چه کسی هستم ، جایگاه و شخصیت من کجاست و دنبال چه هدفی هستم پاسخ دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرضا با توصیه به پرهیز از هویت پیرو که منجر به دنباله روی و تصمیم گیری دیگران برای فرد می شود و یا هویت سردرگم که بی برنامه گی را بدنبال دارد گفت: هویت بالغانه نیاز ضروری دانشجویان است تا براساس آن تمام امور خود را بر اساس عقل و اندیشه ، گفتگو و قدرت حل مشکل انجام دهید.

در ادامه این مراسم مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا دانشجویان جدیدالورود را با قسمتهای مختلف دانشگاه و امکاناتی که برای رفاه آنان فراهم شده آشنا کردند.

101

کد خبر: 683371

وب گردی

وب گردی