پیام رای شکننده ظریف در روز پاسخگویی به سوال نماینده جبهه پایداری

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به رای شکننده روز یکشنبه ظریف درقبال سوال نماینده عضو جبهه پایداری مردم مشهد در مجلس، تاکید کرد که تنها حامی واقعی دولت، فراکسیون امید است.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام پارسایی با اشاره به نشست علنی روز یکشنبه مجلس و سوال نماینده عضو جبهه پایداری مجلس دهم از وزیر امور خارجه و رای شکننده نمایندگان به ظریف، گفت: رای‌گیری روز یکشنبه نشان داد که دولت باید با هوشیاری بیشتری نسبت به حامیان واقعی‌اش در مجلس برخورد و برنامه‌ریزی کند.

او گفت: به هر حال در رای ۱۰۵ نفری که سوال کریمی‌قدوسی را وارد دانستند، گرچه اشتباه گفتارى دکتر ظریف که بدون نیت بى‌حرمتى به مجلس بیان شد، بى‌تاثیر نبود ولى حاوی پیام روشنی برای دولت است و شخص رییس‌جمهور باید با هوشیاری بیشتری نسبت به فعل و انفعال‌های مجلس توجه کند.

سخنگوی فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: برخی دوستان ما در دولت همواره تصور می‌کردند که بجز اعضای اصلاح‌طلب فراکسیون امید، تعداد قابل‌توجهی از اعضای اصولگرای مجلس نیز حامی دولت هستند اما رای روز یکشنبه نشان داد که این‌گونه نیست و همچنین ثابت شد حامیان دولت چه کسانی هستند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست‌جمهوری، باید به این مسائل توجه ویژه داشته‌باشد و با واقع‌بینی برای این انتخابات برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایلنا، او با بیان این‌که دولت نباید دچار خطا شود و با ساده‌انگاری به انتخابات نگاه کند، اعلام کرد: برآورد برخی دوستان دولتی این بود که قاطبه مجلس حتی نمایندگان اصولگرا نیز از دولت حمایت می‌کنند اما در رای‌گیری روز یکشنبه که درواقع به‌نوعی نخستین موضع‌گیری رسمی مجلس دهم در قبال برجام، به‌مثابه مهم‌ترین دستاورد و موفقیت دولت بود، ثابت شد که حامی واقعی دولت، فراکسیون امید است که قاطعانه از دکترظریف حمایت کرد.

او با بدیهی دانستن این‌که ۱۳۵ رای موافق ظریف در نشست روز یکشنبه ازسوی اعضای فراکسیون امید بود، گفت: فراکسیون امید پیش از این نیز خود را حامی سیاست‌های عاقلانه و اعتدالگرایانه دولت دانسته و جمع زیادى از اصولگرایان نیز چنین ادعایی داشتند که درنهایت در این رای‌گیری ثابت شد حامیان واقعى و عملى، در لحظات حساس امیدى‌هاى مجلس هستند.

باید در این‌که اصولگرایان مجلس نیز حامی دولت هستند، تجدیدنظر کرد.

پارسایی در پایان تصریح کرد: دوستانی که تصورمی‌کردند جناح اصولگرا از دولت حمایت می‌کنند، باید تجدیدنظر کرده و بجای نگاه خوشبینانه، با رویکردی واقع ‌بینانه به مسائل بنگرند.

202/201

کد خبر: 683387

وب گردی

وب گردی