لاریجانی: تحقیق و تفحص ها وطولانی و زمان بر است

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در تذکری خواستار به سرانجام رسیدن دو تقاضای تحقیق و تفحص از جمله تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد که رییس مجلس گفت: تحقیق و تفحص ها طولانی، زمان بر و پرهزینه است.

به گزارش ایسکانیوز، حشمت الله فلاحت پیشه در جلسه علنی روز سه شنبه در تذکر ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: این ماده دقیقا مشخص کرده که تحقیق و تفحص چه زمانی باید انجام شود و زمانی هم که در کمیسیون مطرح شد از متقاضی دعوت می شود که در جلسه حضور داشته باشد.

وی افزود: در اولین روزهای مجلس بنده تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق کالا را در رابطه با دلایل ناکارآمدی برخورد با قاچاق کالا مطرح کردم اما بعد از چند ماه هنوز به مسیر اصلی نرسیده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کمیسیون این مسأله را بررسی کرد اما به رغم دفاعی که حدود 17 دستگاه در جلسه از خود داشتند از بنده دعوتی نشد و درنهایت هم گفتند با اختلاف یک رأی در کمیسیون اقتصادی رد شده است.
فلاحت پیشه با بیان این که تحقیق و تفحص دیگری را در رابطه با مطالبه حقوق ایران از آمریکا مطرح کردم، اظهار داشت: اما آن هم در یک روز و در یک ساعت در کمیسیون بررسی شده است.
لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر، گفت: تحقیق و تفحص ها طولانی و زمان بر و پرهزینه است و شما اگر از ماده 236 آیین نامه استفاده کنید ظرفیت بسیار خوبی دارد که تحقیق و تفحص در آن انجام می شود و اگر تخلفی هم مشاهده شود نمایندگان می توانند نظر دهند و درنهایت به دستگاه قضایی ارایه شود.
محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به تذکر فلاحت پیشه، خواهان ارایه توضیحاتی شد که لاریجانی به وی اجازه داد.
به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا به این کمیسیون ارجاع شد و پس از گزارش هایی که به دست ما رسید جواب ها را ارسال کردیم اما نماینده متقاضی گفت که از این نتیجه قانع نشده است.
پورابراهیمی گفت: با توجه به این که کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز چنین درخواستی را داشت از هر دو نماینده خواسته شد تا در کمیسیون اقتصادی حضور داشته باشند چون موضوعات مشترک بود لذا مسأله مطرح و جواب ها ارایه شد.
وی با بیان این که می دانم که از تحقیق و تفحص از این ستاد چیزی بیرون نمی آید، اظهار داشت: زیرا یکی از مشکلات آن این است که نمی توان اعضا را هماهنگ کرد.
لاریجانی نیز در پاسخ به صحبت های پورابراهیمی، گفت: اینکه آقای فلاحت پیشه می گویند تقاضای تحقیق و تفحص دارند کمیسیون باید بررسی کرده و نظر دهد و درنهایت مجلس باید تصمیم گیری کند ضمن این که بنده معتقدم ماده 236 آیین نامه ظرفیت بالایی دارد و پیچ و تاب تحقیق و تفحص را راحت تر می کند.

202/201

کد خبر: 683399

وب گردی

وب گردی