توافق هسته‌ای تلفیقی از نمایش قهرمانانه با استفاده از ظرفیت دیپلماسی چند جانبه است

نماینده محلات در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توافق هسته‌ای تلفیقی از نرمش قهرمانانه در عرصه‌ی بین المللی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی چند جانبه است شکی نیست در این عرصه انعطاف، عقلانیت، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، توان دفاعی و دیپلماسی هوشمندانه تاثیرگذار می‌باشد. البته بدعهدی طرف غربی جهت اجرای کامل برجام نشان از عدم پایبندی واشنگتن در قبال تعهدات بین‌المللی است.

به گزارش ایسکانیوز، اصغر سلیمی نماینده محلات با بیان این که توافق هسته‌ای تلفیقی از نمایش قهرمانانه در عرصه‌ی بین‌المللی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی چند جانبه است گفت: این عرصه بد عهدی طرف غربی نشان از عدم پایبندی واشنگتن در قبال تعهدات بین‌المللی است.

اصغر سلیمی در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توافق هسته‌ای تلفیقی از نرمش قهرمانانه در عرصه‌ی بین المللی با استفاده از ظرفیت دیپلماسی چند جانبه است شکی نیست در این عرصه انعطاف، عقلانیت، استفاده از ظرفیت‌های داخلی، توان دفاعی و دیپلماسی هوشمندانه تاثیرگذار می‌باشد.

وی ادامه داد:‌ البته بدعهدی طرف غربی جهت اجرای کامل برجام نشان از عدم پایبندی واشنگتن در قبال تعهدات بین‌المللی است.

سلیمی همچنین با تاکید بر این که ایران اسلامی با حضور در منطقه ناامن توانسته امنیت خود را به صورت کامل تامین کند گفت: با قاطعیت می‌توان گفت: مقام معظم رهبری در مدیریت مصالح منطقه و حفظ امنیت کامل کشور نقش بی بدیلی داشته‌اند. همچنین نقش ارزشمند مدافعان حرم و سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی نیز مشهود است.

وی در ادامه با بیان این که جمعیت جوان یکی از فاکتورهای توسعه است، گفت: اگر برنامه‌ای برای رشد و پرورش این سرمایه نباشد نمی توان امیدی برای توسعه داشت. آنهایی که اعتقاد به برنامه توانمند هستند، نباید سرمایه‌های هنگفت کشور را به باد دهند آنها باید امنیت انسانی را برقرار کرده و از جوانان بهره گیرند و دراین صورت است که شاهد توسعه خواهیم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید اقتصاد مقاومتی جزئی از هویت ملی باشد گفت: در این شرایط می‌توان در برابر جهان پرتنش کنونی تاب آورد و از آن عبور کرد.

وی همچنین تاکید کرد:‌ پیشرفت‌ها در صنایع دفاعی می‌تواند الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی باشد.

نماینده سمیرم همچنین با قدردانی از مقام معظم رهبری برای نهی یکی از کاندیداهای احتمالی جهت شرکت در انتخابات گفت: از دیده‌بان بزرگ انقلاب که با حکمت و مصلحت فضای کشور را از دو قطبی شدن دور کردند قدردانی می‌کنم. شایسته است جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی نیز از انتخاباتی شدن زود هنگام کشور و ایجاد فضای تحقیق و ناامیدی پرهیز کند.

سلیمی همچنین با تسلیت ایام محرم گفت: عاشورا یک فرهنگ است فرهنگی که نقش حیاتی در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌ها دارد. رسالت عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است که باید در هر زمان و مکانی زنده نگه داشته شود.

نمایدنده سمیرم با اشاره به مشکلات حوزه‌ی انتخابیه‌اش بخصوص کمبود آب و خشکسالی گفت: در استان اصفهان شاهد بلاتکلیفی پروژه‌هایی همچون مترو، ورزشگاه نقش جهان ومصلا هستیم که بی آب شدن زاینده رود نیز مزید بر علت شده و اگر شرایط همین طور پیش رود باید اصفهان را جزء استان‌های محروم قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کم آبی لازم است نگاه بحران آب به دور از نگاهای سیاسی و در راستای آمایش سرزمینی و با توجه به مسائل زیست محیطی و جلوگیری از تنش‌های احتمالی باشد.

202/201

کد خبر: 683403

وب گردی

وب گردی