اسپانیا- ایسکانیوز: اميدرارم برابر مصر خوش شانس باشیم كه بد شانسی نيارريم" اين جمله محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال ايران در مورد ديدار روز آينده تيم ملي كشورمان برابر تيم ملي مصر است.
در حاشيه هفدهمين دوره از مسابقات جام جهاني بسكتبال اسپانيا در شهر گرانادا،پس از شكست تيم ملي برابر صربستان به هتل "نظريه" محل اقامت تيم ملي رفتم و از عملكرد شاگردان بچیروييچ از محمود مشحون سوال كردم.
عملكرد تيم ملي ايران را تا كنون چگونه ارزيابي مي كنيد؟
ما سه ديدار بسيار سخت را پشت سر گذاشتيم. ديدار اول را برابر تيم ميزبان يعني اسپانيا انجام داديم. بسكتبال اسپانيا همچون فوتبال از محبوبيت و امكانات زيادي برخوردار است ضمن اينكه امسال آنها تمام قوا و نيروي خود را جمع كرده اند تا قهرماني را از امريكا بگيرند و بالاخره از رده دوم به اول صعود كنند. اسپانيايي ها ٧ بازيكن NBA دارند و ساير بازيكنانش نيز از آنها كمتر نيستند و در ليگ هاي اروپايي و اسپانيا خوش نام و قدرتمند هستند. براي اينكه بتوانيم قضاوت درستي در مورد بازيكنان داشته باشيم، بايد خودمان بسكتبال را درك كنيم، اين ورزش را انجام داده باشيم، در زمين دويده باشيم و تنمان به تن بازيكنان دومتر و ٢٠ سانتي متري خورده باشد تا بدانيم و بفهميم كه بسكتبال ورزش آسان و ساده اي نيست. تا بتوانيم درك كنيم كه تا اينجاي كار نيز ملي پوشان ما هيچ گونه كم كاري نكردند و نهايت تلاش خود را انجام دادند. بيرون از گود بسكتبال را تماشا كردن آسان است اما ما بايد به شرايط داخل زمين فكر كنيم. شرايط داخل زمين براي تيم ملي ما شرايط كاملا نابرابري است. بسكتبال ايران و حتي آسيا فاصله زيادي با بسكتبال اروپا دارد. بازيكنان ما برابري بازيكنان ميليوني اروپايي مي جنگند و اختلاف ٣٠ امتياز به ظاهر بد و زياد است اما يك كارشناس بسكتبال با علم بر همه شرايط مي داند كه نتايج به دست امده نه تنها بد نبوده بلكه براي تيم آسيايي همچون ايران نيز بسيار مثبت بوده است.
ايران از ٤ سال گذشته كه براي اولين بار در مسابقات جام جهاني تركيه پا به اين رقابت ها گذاشت تغييرات زيادي كرده و ما بايد روند كلي تيم را در نظر بگيرم نه نتيجه يك بازي را.
تيم ملی برابر برزيل خوب مقاومت كرد و حتي در كوارتر اول از برزيل جلو بود. برزيل نيز تيم قدرتمندي است و بهترين ها را در اختيار دارد.
هم چنين در بازي با صربستان، مي توانستيم برنده ميدان باشيم. مي توانستيم بد شانسي نياوريم و نتيجه را به گونه اي ديگر تغيير دهيم اما فيلم ها و ويديو ها هست. داور اين ديدار دو خطای حدادي را به اشتباه گرفت،اين نظر من نيست،نظر بسياري از كارشناسان است. با ٤ خطا شدن حدادي سيستم دفاعي ما بهم ريخت و شرايط بازي به دست صرب ها افتاد. با اين حال بسكتبال بازي ثانيه هاست. اشتباه يا درست بازي تمام شد و ما گله اي نداريم. به آينده و تجربه اي كه به دست آورديم فكر مي كنيم.
هنوز دو بازي ديگر با مصر و فرانسه باقي مانده،تيم ملي شانس زيادي براي پيروزي برابر مصر دارد،نظر شما چيست؟
ما براي انجام همه بازي ها از قبل برنامه ريختيم. بي برنامه و بدون هدف نيامديم. براي تك تك تيم ها استراتژي داربم و اگر غير از اين بود اين نتايج را به دست نمي آورديم. هدف ما پيروزي برابر مصر است و اين دور از دسترس نيست اما فقط بايد شانس بياوريم كه بدشانسي نياوريم. ما شانس اضافي نمي خواهيم. فقط اميدوارم اتفاقات بازي با صربستان دوباره تكرار نشود و بچه ها بتوانند به عملكرد خوب خود ادامه بدهند. با اين حال مصر يا هر تيم ديگر هدف ما ارايه بازي استاندارد و خوب است.
در مورد فرانسه نيز همچنين. ديديم كه فرانسه در ثانيه آخر سرنوشت خود را برابر صربستان تغيير داد. بازي باخته را به سود خرد تمام كرد. اين تيم ان قدر هم بزرگ و عجيب نيست و ما خودمان را دست كم نمي گيربم و با انگيزه برابر فرانسوي ها مي ايستيم.
ميزباني اسپانيا تا كنون چگونه بوده است؟
در مقايسه با با جام جهاني تركيه ٢٠١٠ اسپانيا خرج كمتري كرده است. تركيه براي وارد شدن به اروپا و كم نياوردن ميان كشورهاي اروپايي هزینه ی زيادي كرده بود، بهترين هايش را ارايه داده بود و افتتاحيه بي نظيري داشت اما اسپانيا هم تمام تلاش خود را كرده. همه چيز منظم و طبق برنامه است. هتل خوبي به تيم ها داده اند و ميزباني درستي در حد و شان كليه تيم ها دارد. بازهم تكرار مي كنم كه تمام تلاش اسپانيا گرفتن عنوان قهرماني است و براي اين از هيچ تلاشي دريغ نمي كند.
کد خبر: 68341

وب گردی

وب گردی