پوند انگلیس در پایینترین نرخ برابری با دلار در 31 سال اخیر

ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در 31 سال اخیر در پاینترین سطح رسید.

به گزارش ایسکانیوز از خبرگزاری فرانسه ، کاهش بی سابقه ارزش پوند در برابر دلار آمریکا در پی نگرانی از طرح اعلام زمان بندی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رخ داد.
در ساعت 07:25 بامداد (به وقت گرینویچ) ارزش هر پوند انگلیس به حدود (1.2757دلار آمریکا رسید که پایینترین ارزش پوند در برابر دلار آمریکا از سال 1985میلادی به محسوب می شود.
در همین حال ارزش پوند انگلیس در برابر 'یورو' نیز کاهش یافت و هر یک یورو با 87.56 پوند برابر شد که این میزان نیز از سال 2013میلادی تاکنون بی سابقه بوده است.
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس طی روزهای اخیر اعلام کرد که دولت طی شش ماه آینده روند خروج کشورش را از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد، که این امر به دشوار شدن ارتباط تجاری این کشور به بازار واحد اتحادیه اروپا خواهد انجامید.
می یکشنبه گذشته برابر با 11مهرماه ، روند اجرایی ماده 50 معاهده لیسبون به منظور خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را اواخر ماه مارس 2017 میلادی اعلام کرد.
مردم انگلیس در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیرماه) با 51.9 درصد آرا به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رای دادند. با این وجود لندن تاکنون مذاکرات در این باره را با بروکسل و اعضای اتحادیه اروپا، که متعاقب فعال کردن ماده 50 پیمان لیسبون صورت می گیرد، آغاز نکرده است.
ترزا می که 12 ژوییه (23 تیرماه) و به دنبال استعفای دیوید کامرون به قدرت رسید، پیش از این گفته بود که قصد ندارد روند دو ساله خروج از اتحادیه اروپا را تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند.

402/602

کد خبر: 683484

وب گردی

وب گردی