برگزاری نشست فرهنگی اساتید دانشگاه علم و صنعت با حضور طلبه تازه مسلمان کشور پرو

اولین نشست فرهنگی ویژه اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران در سال تحصیلی 96-1395 به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با موضوع «جاذبه های مکتب اهل بیت و تشیع در کشورهای مسیحی»، دوشنبه دوازدهم مهرماه 1395 در سالن اجتماعات پژوهشکده خودرو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر قمی، رییس بخش اسپانیولی زبان حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین زارع،معاون اعزام حوزه امام علی علیه السلام، حجت الاسلام والمسلمین ناجی،معاون تبلیغ حوزه امام علی علیه السلام، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد(مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر مرزبان راد، مدیر ارتباطات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر شجاعی فردرییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو) و جمعی از اعضای هیات علمی و دیگر علاقه مندان برگزار شد؛ ابتدا مهندس محمدمهدی خاویر- از طلاب پرویی حوزه علمیه امام علی (ع) که از آیین مسیحیت به دین اسلام و مکتب تشیع مشرف شده است- درباره نحوه آشنایی اش با دین اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام و نیز اوضاع سیاسی و فرهنگی حاکم بر کشورش و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر آن توضیحاتی ارایه کرد. وی گفت بیش از 90 درصد جمعیت امریکای لاتین، مسیحی هستند و کل مسلمانان در کشور پرو با جمعیتی حدود 33 میلیون نفر، کمتر از هزار نفر است.

مهندس خاویر گفت آشنایی اش با دین اسلام در سال 2001 میلادی و در پی انفجار برج های دو قلو و حوادث یازده سپتامبر بود که رسانه های غربی، مسلمانان را تروریست خواندند و این تبلیغات گسترده پروژه اسلام هراسی، وی را بر آن داشت درباره مسلمانان و اعتقادات آنان تحقیق کند که نتیجه آن درک تبلیغات سوء غرب و پی بردن به حقانیت دین اسلام بود.

این نو مسلمان اهل پرو با اشاره به آنکه تا 17 سالگی یک کاتولیک مذهبی بود، علت اعتقادش به دین مبین اسلام را چنین شرح داد: اسلام دین عقل است. بزرگان کاتولیک هیچ جواب منطقی برای سوالات ما نداشتند ولی اسلام چنین نبود. از طرفی اسلام، دینی سکولار نیست. دینی است که به حکومت کار دارد. در اسلام مسلمان نمی تواند خودخواه باشد و مسئولیت اجتماعی و بلکه جهانی دارد. وی تاکید کرد: اسلام راه نجات از مشکلات مادی و معنوی غرب است ولی نه هر اسلامی؛ اسلام مکتب اهل بیت و نه اسلام امریکایی.

وی تصریح کرد کشور پرو از نظر جغرافیایی دورترین کشور به ایران است با این وجود تفکر جمهوری اسلامی به گونه ای در این کشور امریکای لاتین نفوذ کرده که موجبات نگرانی شدید نماینده CIA در پرو و مقامات امریکایی را فراهم نموده است.

در ادامه نشست فرهنگی اساتید، از کتاب «منزل به منزل با کاروان عاشورا»، نوشته دکتر محمدحسن شجاعی فرد(استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه) رو نمایی و از مهمانان برنامه، قدردانی معنوی به عمل آمد.

کتاب منزل به منزل با کاروان عاشورا توسط انتشارات امیرکبیر منتشر و در آستانه ماه محرم امسال چاپ شده است و بنابر توضیح دکتر شجاعی فرد (مولف کتاب)، خرید برای دانشگاهیان با 50 درصد تخفیف همراه است.

گفتنی است حوزه علمیه امام علی(ع) اولین حوزه اسپانیولی زبان در جهان است که موفقیت های بسیاری در کشورهای امریکای لاتین و اسپانیولی زبان در جهت تبلیغ دین مبین اسلام و امور فرهنگی داشته است.

لازم به ذکر است با توجه به استقبال دانشگاهیان، قرار است روز شنبه هفدهم مهرماه پس از نماز ظهر و عصر، همین برنامه با حضور مهندس خاویر و دکتر قمی در مسجدالشهدای دانشگاه برگزار شود.

101

کد خبر: 683511

وب گردی

وب گردی