موفقیت دانشجویان واحد لاهیجان در مسابقات ملی بتن

تیم نخبگان دانشجویی انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان موفق به کسب رتبه چهارم چهاردهمین مسابقات ملی بتن شد و با قرارگیری در بین برترین تیم های شرکت کننده در این رقابت علمی کشوری، برگ زرین دیگری را در کارنامه درخشان و پرافتخار این واحد نخبه پرور دانشگاهی استان گیلان رقم زد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مسابقات که به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و با همکاری انجمن بتن ایران برگزار شد، ۴۲۸ دانشجو در قالب ۱۳۷ تیم دانشگاهی از دانشگاه های سراسر کشور در گرایش های «تیر سبک خمشی، بتن پرمقاومت، بتن سبک هدفمند و سازه محافظ تخم مرغ (EPD) در بخش دانشجویی و مسابقه کفپوش بتنی برتر و بتن هدفمند سبز با رونی و مقاومت مشخص ویژه اعضای حقوقی انجمن» به رقابت پرداختند، و تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در بین ۴۱ تیم شرکت کننده در گرایش بتن سبک هدفمند به مقام چهارم دست یافت.

مجید قاسمی، مرتضی اکبردوست، علی عیزاده ثابت، حسین بازغی، سهند صورتگر، جلال صفر پور، بهروز کاظمی، شاهین محمد پور و پرهام پور عزیزیان دانشجویان عضو تیم بتن انجمن علمی عمران دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان بودند که تحت سرپرستی دکتر حمید نیکویه در این دوره از مسابقات شرکت نمودند.

محمد علی اخوان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان، گفت: این دستاورد چشمگیر ملی هدیه ای ارزشمند از جانب دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به جامعه علمی استان گیلان است.

اخوان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان در شرف تبدیل شدن به قطب دانش بنیان منطقه شمال کشور و نیز در حال توسعه بسیاری از رشته های نوین دانشگاهی است، تصریح کرد: با توجه به سیاست های اجرایی پویا و آینده نگرانه دکتر سهراب کردرستمی ریاست این واحد، حمایت از تحقیقات کاربردی دانش بنیان که به مثابه حلقه وصل دانشگاه و صنعت می باشد در اولویت برنامه های کاری گروه های مختلف پژوهشی قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در ادامه افزود: وجود هیأت علمی مجرب، آزمایشگاه های پیشرفته، فضای آموزشی استاندارد و دسترسی به منابع روز دنیا تنها مواردی از پتانسیل های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است که زمینه لازم و بستری مطلوب برای شکوفایی استعدادهای دانشجویان این واحد را فرآهم ساخته و مشوقی برای تولید علم ثروت آفرین و نیل به سوی ابداع، اختراع، نوآوری، خلاقیت، تولید و خوداشتغال زایی در آنان شده است.

اخوان با اشاره به اهمیت گرایش بتن سبک هدفمند در مسابقات ملی بتن، اظهار داشت: هدف از مسابقه بتن سبک هدفمند ساخت مکعب های بتنی همسان با مقاومت بین ۲۰ الی ۳۰ مگاپاسکال و چگالی بین ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. وی افزود: رتبه برتر در این گرایش از آن تیمی است که میانگین نسبت مقاومت به چگالی آزمونه های مکعبی آن بیشتر از سایر تیم ها باشد.

اخوان با اشاره به نگاه ویژه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به دستاودهای پژوهشی دانشجویان این واحد دانشگاهی، گفت: دکتر کردرستمی پس از دریافت خبر این موفقیت، با ارسال پیامی به روابط عمومی دانشگاه، این دستاورد ارزنده کشوری را به جامعه دانشگاهی استان خصوصاً قشر فرهیخته شهرستان لاهیجان تبریک عرض نمود و نیز مقرر نمود تا در اسرع وقت از تلاش ها و زحمات انجمن موفق عمران به نحوی شایسته قدردانی بعمل آید.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در پایان تصریح کرد: شایان ذکر است این تیم در دومین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح (GeoWall) که با حضور ۳۱ تیم از دانشگاه‌های مطرح آزاد و دولتی سراسر کشور از قبیل دانشگاه های علم و صنعت ایران، شهید بهشتی تهران، بوعلی سینا همدان، دانشکده فنی دانشگاه تهران، صنعتی خواجه نصیر، محقق اردبیلی و … در ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری توسط انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی دانشگاه شهید رجایی برگزار شد موفق به کسب رتبه دوم کشوری گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان، دیوار خاک مسلح دیوارهایی هستند که جهت پایدار سازی ترانشه ها و شیب های خاکی مورد استفاده قرار می گیرند. در این دیوارها از المان های مسلح کننده مانند تسمه های فلزی یا پلی اتیلن استفاده می شود. این مسابقات مدلسازی نمونه کوچکی از همین دیوارها می باشد که در آن از المان های کاغذی استفاده می شود. کمترین وزن کاغذهای به کار رفته و عدم ریزش دیوار در برابر بارهای وارده و نحوه اجرا از آیتم های ارزیابی در این مسابقات است.

101

کد خبر: 683544

وب گردی

وب گردی