آل‌طه: شهرک فناوری آزاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمان تا دی افتتاح می‌شود/ در حال تعیین تاریخ دریافت مقالات همایش خواجوی کرمانی هستیم

جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان این واحد دانشگاهی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، بابک آل‌طه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در این جلسه گفت: در استان کرمان 119 دانشگاه و مرکز آموزش عالی وجود دارد که از این تعداد 13 واحد و مرکز متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

او ادامه داد: در سال 92، 14 نفر در سال 93، 18 و در سال 94، 12 نفر جذب هیات علمی شدند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال 95، 160 نفر دیگر نیز جذب شوند. در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان 769 نفر است در حالی که تعداد اعضای هیات علمی کل استان دو هزار و 534 نفر است و می‌توان گفت که30 درصد کل اعضای هیات علمی استان کرمان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین نسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان به کل استان 25درصد است .

آل‌طه افزود: موازی با این فعالیت‌ها ما سایت مرکزی ساها را نیز در دست احداث داریم که تا به حال 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا اوایل سال 96 این مجموعه که یک مجموعه استاندارد و مجهز است را راه‌اندازی کنیم. با توجه به اینکه استان کرمان یک استان صنعتی است امیدواریم این مرکز گامی در راستای تحقق اهداف مورد نظر ریاست دانشگاه از ساها باشد.

او ادامه داد: درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در سال 94، 19میلیارد و 700میلیون تومان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: ما همچنین 30 طرح برون‌دانشگاهی داشته‌ایم و در سال 94 طرح‌های ماندگار فرهنگی چون جایزه باستانی پاریزی، پارک مفاخر، جشنواره ملی فرهنگ اقوام، بنای یادمان شهدا و دفن شهدای گمنام را داشته‌ایم و در سال 95 نیز در این زمینه فعالیت بیشتری می‌کنیم و یک مجموعه 16 جلدی از تاریخ شفاهی کرمان را شروع کرده‌ایم تا پایان سال دو جلد آن منتشر می‌شود.

او در مورد فضاهای ورزشی نیز گفت: 32هزار و 970 متر مربع فضای سرپوشیده و 67هزار و 542 متر فضای روباز داریم و در سال 95 در احداث طرح‌های ورزشی یک استخر با متراژ 3هزار و 500 مترمربع، جایگاه تماشاچیان زمین فوتبال با 5هزار و 800 متر و یک سوله ورزشی 3هزار متری در دست احداث داریم.

او افزود: از ابتدا تاکنون ما 962 مقاله ISI داشتیم. این درحالی است که در سال 94 فقط 234 مقاله را منتشر کرده‌ایم و این نقش توسعه تحصیلات تکمیلی در توسعه علمی را نشان می‌دهد و اینکه چقدر می‌تواند در تولید علم و ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی نقش داشته باشد.

آل‌طه اعلام کرد دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته 254 رشته‌محل، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته 338، کارشناسی‌ارشد 240، دکتری تخصصی 58 و در دوره دکتری حرفه‌ای دو رشته محل دارد.

او همچنین به شهرک فناوری آزاد کرمان اشاره کرد و گفت: این شهرک تقریبا ظرفیت مطلوب دارد و 80 هکتار برای احداث آن اختصاص داده‌ایم و امتیازهای مختلف آن نیز دریافت شده است و با 50درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون امیدواریم تا دی 95 تمام شود. در سال گذشته 5 مرکز رشد داشتیم و سیاست دانشگاه این بود که همه واحدها مرکز رشد داشته باشند و در سال جدید 4 مرکز جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال نیز دو مرکز دیگر نیز به آن اضافه شود. همچنین تعداد واحدهای فناور مستقر در این مراکز رشد از ابتدا تا کنون 59 واحد فناور هستند.

آل‌طه هم‌چنین درباره جایزه خواجوی کرمانی گفت: با راهنمایی دکتر طه هاشمی در این زمینه چندین جلسه برگزار شده و شورای علمی تعیین شده است و در حال برنامه‌ریزی برای تعیین تاریخ دریافت مقالات هستیم. در حال حاضر پتانسیل خوبی در کشور وجود دارد برای این که این کنگره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

او در پایان گفت: ما در حال حاضر 53 هزار و 847 متر مربع ظرفیت گردشگری داریم با این متراژ می‌توانیم اسکان 3هزارو 653 نفر را فراهم کنیم.

101

کد خبر: 683551

وب گردی

وب گردی