رئیس پلیس فتا هشدار داد :داعش در فضای مجازی

شبکه‌های مجازی تنها جایی هستند که افراد بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در آنها عضو شده و اطلاعات مورد نظر را نشر دهند. در این شبکه‌ها هر نوع اطلاعاتی جا‌بجا می‌شود که می‌تواند در دنیای واقعی فاجعه ساز شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آرمان امروز رئیس پلیس فتای ناجا از فعالیت ۷۵ هزار وابسته به داعش در فضای مجازی و شبکه‌های توئیتر، فیسبوک و... خبر داد. وی درباره برخورد پلیس فتا با صفحات غیر اخلاقی در اینستاگرام اظهارکرد: سرورهای اینستاگرام در آمریکا قرار دارد. در کمیسیون تعیین مصادیق چندین بار نظر بر این بود که اینستاگرام فیلتر شود اما موافقت نشد و در حال حاضر وزارت ارتباطات تلاش کرده که در قالب فیلترینگ هوشمند با این صفحات برخورد کند. رئیس پلیس فتای ناجا درباره فعالیت گروهک‌های تروریستی همچون داعش در فضای مجازی نیز گفت: گزارش‌هایی از فعالیت داعش در جهان تهیه کرده و در جلسه اینترپل ارائه داده‌ایم که کشورهای جهان استقبال کردند. امروز فعالیت ۷۵ هزار وابسته به داعش در جهان در توئیتر، فیسبوک، تلگرام و... انجام می‌شود که امیداوریم با پیگیری‌های اینترپل با آنها برخورد شود. این فعالیت‌ها در راستای جذب عضو، تبلیغ و آموزش بوده است.
هکر ماه عسل
هادیان‌فر درباره پسربچه هکری که در برنامه ماه عسل دعوت شده بود، بیان می‌کند: در آن برنامه همه چیز گفته نشد، این پسر بچه چندین مالباخته داشته و شاید نزدیک به دو سال به دنبال اخذ رضایت بود، اما تنها ماجرای ۲۵۰ هزار تومان گفته شد و مردم هم گفتند چهارسال حبس برای یک برداشت‌ غیرمجاز زیاد بوده است، در حالی که اینطور نبود. البته همین که مقام قضائی به این فرد اجازه حضور از زندان در برنامه را داد، یعنی با او مساعدت کرده است.
هتک حیثیت، در صدر جرایم اینترنتی
هادیانفر اعلام می‌کند: در جرایم اینترنتی، جرایم هتک حیثیتی در کشور بالاترین سهم را دارند که باید بخش‌هایی که مسئولیت پیشگیری را دارند بیشتر فعالیت کنند. در حوزه بین‌المللی عملیات پانجی‌آ ۹ را داشتیم که این عملیات ۱۰ روز طول کشید و طی آن داروهای غیرمجاز را شناسایی کردند. وزارت بهداشت همکاری داشت و ۱۵۰ نفر دستگیر شدند. مقادیر زیادی داروهای غیرمجاز شناسایی شد و در مبادی گمرکی دستگیری داشتیم. به گفته او، همه استان‌ها در این عملیات
دخیل بودند و درصد زیادی از دستگیری‌ها در تهران بود. همچنین درصد قابل توجهی از کشفیات هم در تهران بوده است. به گزارش ایسنا، او در مورد عملکرد پلیس فتا می‌گوید: به تناسب رشد فناوری اطلاعات همه ساله رشد جرایم را شاهد بودیم. در شش ماهه امسال ۵/۶۳ درصد جرایم فضای مجازی در کشور افزایش یافته است و نزدیک به ۵/۴۲ درصد جرایم در تلگرام اتفاق می‌افتد.

105105

کد خبر: 683569

وب گردی

وب گردی