رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس: گسترش تحصیلات تکمیلی یکی از راهکارهای مقابله با تعطیلی واحدهای دانشگاهی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، گفت: برای مقابله با تعطیلی واحدها باید تحصیلات تکمیلی را گسترش داده و تلاش کنیم که تعداد واحدهای زیان‌ده استان را کاهش دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، حمزه سارویی در «جلسه هم‌اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون» که با موضوع محرم، فعالیت‌های فرهنگی، کیفیت بخشی امور آموزشی، برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با دارا بودن حدود 400 واحد دانشگاهی دانست که فعالیت آن از ابتدا راهی مانع خروج علاقه‌مندان به تحصیل از کشور و گشترس آموزش عالی بوده است.

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، از رئیس واحد داریون خواست که از ترم آینده تحصیلی برای تدریس از استادانی که در امتحان جامع شرکت کرده‌اند، استفاده کرده و از به‌کارگیری استادان با مدرک کارشناسی ارشد خودداری کند و مصاحبه و گزینش علمی، فرهنگی و عقیدتی استادان حق‌التدریس برای ترم آینده مدنظر قرار گیرد.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز با تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی (ع)، گفت: نقش امام حسین (ع) نقش هدایت‌گری است و نقش آن وجود چراغی در فضای ظلمانی و تاریک و کشتی نجاتی در اقیانوس متلاطم است.

دکتر عبدالحمید فرزانه افزود: «حل مشکل با دوراندیشی و استفاده از عقل و مسائل عقلانی از راهکارهای امام حسین(ع) است، برخی به‌جای آنکه مشکل را شناسایی و راه حلی برای آن پیدا کنند صورت مساله را پاک میکنند و به‌جای حل مشکل با مُسکن، آن را آرام می‌کنیم و در برخی مواقع علت مشکل را به گردن دیگران می‌اندازیم و این برخورد در برخی از مدیران مشهود است.

سرپرست واحد داریون هم با خیر مقدم و تشکر از استادان و حاضران در این نشست و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان، اظهار کرد: همیشه با نیت خالص و دلسوزانه در هر سمتی که هستیم کار کنیم و خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم.

دکتر مرتضی حق‌شناس افزود: انتظار می‌رود حضور در کلاس و کیفیت‌بخشی به آموزش را جدی بگیریم، سر فصل‌های تدریس، شروع و پایان کلاس‌ها و شئونات اسلامی و عرفی را رعایت کنیم و توجه جدی‌تری به امر پژوهش و فعالیت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و پیگیری برای رشته‌های کارشناسی ارشد را مدنظر قرار دهیم.

وی که به تازگی به سرپرستی واحد داریون منصوب شده است، با بیا اینکه در حال مطالعه و شناخت بهتر واحد است، گفت که تغییرات در برخی حوزه‌ها انجام خواهد شد.

در پایان این نشست پیشنهادها و انتقاد استادان مطرح و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

101

کد خبر: 683594

وب گردی

وب گردی