چرا ظریف با زیگمار گابریل دیدار نکرد؟

دیدار روز دوشنبه محمدجواد ظریف با «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان به دلیل برنامه های فشرده وزیر امور خارجه کشورمان لغو شد.

به گزارش ایسکانیوزدر پی لغو دیدار محمدجواد ظریف با زیگمار گابریل، خبرنگار ایرنا علت این موضوع را جویا شد و شنیده ها حاکی از آن است این دیدار که برای بعداز ظهر روز گذشته (دوشنبه) پیشنهاد شده بود، اما با توجه به برنامه های فشرده وزیر امور خارجه کشورمان از صبح دوشنبه، مشخص شد که امکان چنین دیداری وجود ندارد و لغو شده است.
«زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه در حالی برای دومین بار به ایران سفر کرد که احیای روابط دیرینه اقتصادی میان دو کشور را دلیل این سفر توصیف کرده بود.
گابریل درباره اهداف سفرش به ایران برای دومین بار، بر همین موضوع تأکید کرد و به نشریه اشپیگل گفت: از زمان توافق هسته ای و لغو تحریم های بین المللی، هم ایران و هم آلمان به دنبال گسترش همکاری ها با یکدیگر بوده اند. در واقع، روابط اقتصادی میان ایران و آلمان، سنتی بسیار دیرینه است.
«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان نیز در راستای همین علاقه مشترک، در ماه فوریه (بهمن – اسفند 94) از رئیس جمهوری کشورمان دعوت کرده بود که به آلمان سفر کند.

201/201

کد خبر: 683650

وب گردی

وب گردی