رئیس واحد سبزوار: بیش از نیمی از ورودی‌های جدید از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار با بیان اینکه در حال حاضر در 14 رشته‌ی دکترای تخصصی و 58 رشته‌ی کارشناسی‌ارشد، پذیرش دانشجو داریم گفت: بیش از نیمی از 1600 دانشجوی ثبت نام شده در ترم جاری دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا سعیدی اصل که در جمع معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای استان خراسان‌رضوی سخن می‌گفت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از سبزوار به عنوان مهد تربیت مردان بزرگ یاد کرد و گفت: بزرگانی همچون حاج ‌ملا هادی سبزواری، ابوالفضل بیهقی و دکتر علی شریعتی از این مرز و بوم رشد و نمو کرده و منشاء خدمات ارزنده‌ای در کشور شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای مهم سنجش علمی دانشگاه‌های بزرگ دنیا، میزان پژوهش صورت‌گرفته در آن دانشگاه‌هاست گفت: یکی از اهداف نیل به این مهم، گسترش رشته‌های آموزشی در بخش تحصیلات تکمیلی است که بر همان اساس تلاش‌های زیادی شده و به نتایج بسیار خوبی نیز دست یافته‌ایم.
رئیس واحد سبزوار با اشاره به پیشینه‌ی راه‌اندازی رشته‌های دکترای تخصصی در واحد سبزوار گفت: این دانشگاه در سال 86 به عنوان نخستین دانشگاه در سطح کشور که موفق به پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی بیوتکنولوژی شده است، مطرح شد و در حال حاضر نیز تنها واحد کشور است که در مقطع دکترای تخصصی IT دانشجو می‌پذیرد.
سعیدی‌اصل از جمله اقدامات در دست انجام دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را راه‌اندازی و توسعه‌ی مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی آزمایشگاه همکار و توسعه‌ی سامانه‌های آزمایشگاهی ساها و شفا عنوان کرد و گفت: این اقدامات در کنار پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی دانشگاه، به درآمدزایی و تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی آن نیز کمک شایانی خواهد کرد.
وی توجه به تألیفات دانشگاه را از دیگر اقدامات حوزه‌ی پژوهش و فناوری واحد سبزوار عنوان کرد و گفت: به‌منظور اطلاع‌‌رسانی بهینه و سرعت‌بخشی در امر فروش و توزیع کتاب‌های تألیفی، چندی پیش سامانه‌ی فروش اینترنتی کتاب اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار راه‌اندازی شد که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شد.
سیزدهمین نشست شورای پژوهش و فناوری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در سالن کنفرانس ساختمان اداری مجتمع دانشگاهی واحد سبزوار برگزار شد.

101

کد خبر: 683668

وب گردی

وب گردی