پژوهشگر ایرانی در آذربایجان سخنرانی می‌کند/ اجرا در وین

یکی از معتبرترین کتاب‌های پژوهشی سال‌های اخیر موسیقی مقامی با حضور تعدادی از موسیقیدانان جهانی از جمله فرامرز گرمارودی از ایران در جمهوری آذربایجان رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دامون شش‌بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی درباره این برنامه موسیقایی توضیح داد: کتاب «قصر موغامات» از جمله کتاب های معتبر و جهانی در حوزه موسیقی مقامی است که به بررسی فعالیت های هنری چند دهه اخیر موسیقدانان برجسته منطقه آذربایجان می پردازد. در این کتاب نام فرامرز گرمارودی آهنگساز، نوازنده، خواننده و پژوهشگر برجسته موسیقی «موغام» نیز آمده است.

وی ادامه داد: در این کتاب فعالیت‌های هنری چند دهه اخیر موسیقیدانان برجسته موغام مورد بررسی و مداقه قرار گرفته که نام و فعالیت‌های فرامرز گرمرودی موسیقیدان ایرانی هم به تفصیل در این کتاب آمده است. ضمن اینکه طبق برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی وزارت فرهنگ آذربایجان، مرکز آکادمی موسیقی آذربایجان و هیات علمی کنسرواتوار باکو قرار است برنامه ویژه‌ای برای رونمایی از این اثر پژوهشی در کشور آذربایجان برگزار شود.

شش بلوکی بیان کرد: در این برنامه هفت هنرمند برجسته بین المللی و دارای نشان هنری از جمله عارف بابایف، علی بابا ممدوف، سکینه اسماعیل اوا، معصوم ابراهیم اف و آیگون بایرام اوا و همینطور موسیقیدان برجسته ایرانی فرامرز گرمارودی به سخنرانی و اجرای برنامه خواهند پرداخت. فرامرز گرمرودی در این برنامه به بررسی «مبانی تطبیقی ردیف دستگاهی ایران و موغامات آذربایجان» خواهد پرداخت.

این پژوهشگر که چندی پیش کارگاه ها و اجراهای پژوهشی را در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار کرده بود در بخش پایانی صحبت های خود توضیح داد: استاد فرامرز گرمارودی هم اکنون سرپرست گروه موسیقی دلنوازان آذربایجان با همکاری مالک منصوراف نوازنده برجسته تار و معاون آموزشی کنسرواتوار باکو است. وی در ۹ اکتبر نیز کنسرتی را در سالن شوبر کنسرواتوار وین برگزار خواهد کرد.

705502

کد خبر: 683698

وب گردی

وب گردی