مناطقی که علما و نخبگان سکاندار هستند؛ جرائم کمتر است

فرمانده ناجا گفت: آماری داریم که نشان می‌دهد در مناطقی که علما و نخبگان سکاندار هستند؛ جرائم کمتر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، سردار حسین اشتری؛ فرمانده ناجا در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد اهمیت نقش ناجا در امنیت گفت: نیروی انتظامی با وسعت و تنوع ماموریت و گستره جغرافیایی یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در خدمات‌دهی به مردم دارد. به طوری که در شش ماهه امسال بیش از ۱۳ میلیون خدمت ارائه شده است و حدود ۱۴ میلیون تماس نیز با ما گرفته شده که به اکثریت پاسخ داده شده است.

او افزود: ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرزهای کشور است که نیروی انتظامی در آن حضور دارد و علاوه بر آ‌ن در تمام جاده‌ها، شهر‌ها و روستا‌ها نیروی انتظامی مشغول حفاظت و پاسداری است.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز به دلیل تغییر سبک زندگی نقش مساجد، ائمه جمعه و روحانیت بسیار تاثیرگذار است، گفت: زمانی اگر مشکلی پیش می‌آمد، افراد در محله‌ها به روحانیت و بزرگان محله مراجعه می‌کردند؛ هنوز هم روحانیت معظم بهترین محل رجوع است. البته به دلیل گسترش شهرنشینی فاصله‌ای افتاده که بازخوردش جرائمی است که موجب مراجعه به ما می‌شود.

فرمانده ناجا توضیح داد: فضای مجازی برای کار تحقیقاتی و امورات عمومی فرصت خوبی است، اما فرصتی برای برخی آسیب‌ها و چالش‌ها نیز شده است که نتایج آن گاهی نگران‌کننده است. هر چه سبک زندگی را به سبک زندگی اسلامی برگردانیم؛ جرائم کاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه دفا‌تر مددکاری و مشاوره‌ای در ۷۰۰ کلانتری دائر شده است، گفت: از ۲۱۵ هزار پرونده‌ای که به این دفا‌تر ارجاع داده شده؛ ۷۲ درصد به صلح و سازش منجر شده است که آمار زیادی است کسانی که در این مراکز هستند؛ معمولا فوق لیسانس روان‌شناسی دارند، حال تصور کنید ظرفیت ائمه جمعه که بیشتر است تا چه میزان می‌تواند در حل این مسائل کمک کند و کمک به مراجع قضایی و حفظ بنیان خانواده باشد.

سردار اشتری گفت: برخی اتفاقات برای جوانان به دلیل فضای ایجاد شده، رخ داده و گرنه آن‌ها فطرت پاکی دارند و قابل بازگشت هستند و اگر دست رد به سینه آن‌ها زده شود؛ در شرایط بدی جامعه قرار می‌گیرد، امروز یکی از نگرانی‌ها اعتیاد است، در حالی که اگر بزرگتری افراد آسیب‌دیده این حوزه را راهنمایی می‌کرد؛ این گونه نمی‌شد.

او با تاکید بر نقش روحانیت و مساجد در حل آسیب‌های اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری نیز بر نقش محوری مساجد در محله‌ها تاکید داشتند. با مساجد می‌توانیم از اشاعه فرهنگ غربی و تهاجم فرهنگی جلوگیری کنیم، ما آماری داریم که نشان می‌دهد در مناطقی که علما و نخبگان سکاندار هستند؛ جرائم کمتر است.

سردار اشتری گفت: من از فرماندهان کلانتری‌ها درخواست می‌کنم که ارتباط بیشتری با ائمه جمعه و روحانیت معزز داشته باشند.

او در ادامه با اشاره به اینکه امنیت بزرگترین نعمتى است که داریم و اگر به کشورهاى اطراف نگاه کنیم؛ آن را درک مى‌کنیم، گفت: اگر امنیت نباشد؛ اقتصاد، کسب و کار و توسعه هم نیست. این امنیت را ما مدیون شهدا، هدایت‌هاى حکیمانه مقام معظم رهبرى، اقتدار نیروهاى مسلح و انسجام میان ناجا، سپاه، بسیج، ارتش، دستگاههاى امنیتى و قضائی و حضور مردم هستیم.

703

کد خبر: 683733

وب گردی

وب گردی