انتقاد از گسترش بیگانه‌هراسی در انگلیس در گزارش کمیسیون اروپایی

با ادامه مناظرات درباره مسائلی چون بریگزیت، بحران پناهجویان و تروریسم اکنون می‌توان گفت که دیوید کامرون و نایجل فاراژ در میان سیاستمداران و موسساتی قرار دارند که به افزایش بیگانه هراسی در انگلیس متهم می‌شوند.

به گزارش ایسکانیور به نقل از ایندیپندنت، در گزارشی از کمیسیون اروپا در امور نژادپرستی و تعصب، نسبت به برخی از گفتمان‌های سیاسی و سخنرانی‌های نفرت برانگیز و همچنین خشونت‌های نژادی و حملات با مقاصد مذهبی ابراز نگرانی شده است.

به گزارش ایسنا آمارهای پلیس نشان داده است که حملات مرتبط با اسلام هراسی، یهودی ستیزی و بیگانه هراسی طی یک سال گذشته و در میان رشد تنش‌ها در انگلیس و سراسر اروپا به شدت افزایش یافته است.

علاوه بر این حمله به ساختمان‌های مذهبی و مهاجران شرق اروپا از زمان رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نیز افزایش داشته است.

کریستین آلوند، کمیسیونر اروپا در امور نژادپرستی در این باره می‌گوید: افزایش خشونت‌ها در انگلیس و همزمانی آن با مثال‌های نگران کننده‌ای چون سخنرانی‌های نفرت پراکن و متعصبانه در روزنامه‌ها، فضای مجازی و حتی در میان سیاستمداران به هیچ وجه اتفاقی نیست.

آلوند ادامه می‌دهد: رفراندوم بریگزیت به نظر می‌رسد که موجب افزایش فضای "ضد خارجی" شده است و این مساله زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که مشاهده می‌شود مقامات انگلیس در این مسیر گام‌های فراتر برداشته‌اند.

در گزارشی این کمیسیون خاطرنشان شده است که در انگلیس گفتمان متعصبانه سیاسی به ویژه در مساله مهاجرت و هتک حرمت کولی‌ها و مسافران همزمان با تعرض در فضای مجازی و حوادث مرتبط با خشونت‌های نژادی رو به افزایش است.

در این گزارش به بیانیه‌های دیوید کامرون، نخست وزیر سابق این کشور به عنوان شاهدی بر این مدعا اشاره شد که در آن‌ها از اصطلاحات توهین آمیزی علیه پناهجویان استفاده می‌شده و بدون شک به فضای بیگانه هراسی دامن زده است.

این کمیسیون اروپایی همچنین برخی رسانه‌های انگلیسی به ویژه مطبوعات را مورد هدف انتقاد خود درباره "توهین آمیز بودن، بی‌احترامی کردن و استفاده از واژگان تحریک آمیز" قرار داده است.

304/201

کد خبر: 683750

وب گردی

وب گردی