از روز دامپزشکی تا سلامت نذری ها روی خط رادیو سلامت

رادیو سلامت امروز ـ 14 مهر ماه در برنامه های خود به موضوعات مختلفی هوچون روز دامپزشکی، سلامت نذری ها و ... خواهد پرداخت.

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه «غذا، سلامت، زندگی» که کاری از گروه تغذیه و سلامت این شبکه رادیویی است، با حضور یوسف رمضان، دکترای تغذیه به بررسی موضوع «سلامت نذری هایمان را فراموش نکنیم، رعایت اصول بهداشتی در غذاهای نذری» می پردازد.

این برنامه درباره تغذیه علمی و اصولی و نیز آشنایی با گروه های مواد غذایی و منابع غذایی است.

در برنامه «غذا، سلامت، زندگی» به موضوعاتی همچون رژیم های غذایی؛ تغذیه در بیماری ها؛ تغذیه در دوره های آسیب پذیر (سالمندان، کودکان و ماداران باردار) پرداخته می شود. روزهای فرد در این برنامه درباره مباحث صنایع غذایی با هدف پرداختن به شعار سال سازمان بهداشت جهانی که؛ ایمنی غذا از مزرعه تا سفره است، صحبت می شود.

با شیوه‌های کارآمد در طرح اخبار ناگوار آشنا شوید

در برنامه «سایبان آرامش» شبکه رادیویی سلامت، «آشنایی با شیوه‌های کارآمد در طرح اخبار ناگوار : چگونه به او بگویم به یک بیماری لاعلاج مبتلا شده است؟»، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برنامه «سایبان آرامش» به منظور آموزش و پیشگیری از اختلالات روان،‌ اضطراب و استرس، ‌اختلال شخصیت است که این برنامه روز چهارشنبه با حضور دکتر کمیل زاهدی، روانشناس بالینی به این پرسش که «چگونه خبر بد را به دیگران (بیمار ،‌ همراهان و...) بدهیم؟» پاسخ می دهد.

در این برنامه رادیویی شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش با فرهنگ مشاوره وخدمات روانشناختی و روانپزشکی آشنا می شوند.

یادآور می شود، «سایبان آرامش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 14:05 به مدت 45 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم مخاطبان صدای سلامت می شود.

بز زنگوله پا را در «قاصدک» بشنوید

برنامه «قاصدک» شبکه رادیویی سلامت، قصه های کودکانه «بز زنگوله پا» را تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می کند.

«قاصدک» عنوان برنامه ای شاد و آموزنده از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که برای گروه های سنی الف (کودکان 4 تا 7 سال) تهیه شده و از زبان مادری است که برای کودکان خود قصه می گوید و تلاش می کند از طریق قصه به صورت غیر مستقیم به کودکان آموزش دهد.

این قصه ها با هدف آموزش بهداشت فردی، اجتماعی، سلامت معنوی و ابعاد مختلف حوزه سلامت روایت می شود.

گفتنی است، قاصدک هرشب ساعت 21 به مدت 15 دقیقه، از موج اف. ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنوندگان صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«به رنگ زندگی» و تقسیم کار در خانه

«روابط بین همسران؛ تقسیم کار در خانه»، در برنامه «به رنگ زندگی» شبکه رادیویی سلامت مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

«به رنگ زندگی» یک مجله عصرگاهی از گروه خانواده رادیو سلامت است که می کوشد تا به موضوعاتی همچون ازدواج بهنگام و آسان جوانان، ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر و تحکیم روابط زوج های جوان را بپردازد.

با تقسیم کار و وظایف خانه ای ارام داشته باشیم؛ در همین زمینه، برنامه عصرگاهی«به رنگ زندگی»، با حضور دکتر مینا پورفرخ، ‌روان شناس از ساعت 17 به مدت 120 دقیقه به پرسش های مخاطبان درباره «تقسیم کار در خانه» پاسخ می دهد.

این برنامه از بخش های متعدد و متنوعی همچون به من بگو چرا، حکایت، گزارش مردمی، مسابقه ما خانواده ایم، خاطرات، کنترل کیفیت هوا، مباحث کارشناسی و طبیعت پایدار تشکیل شده است.
یادرآور می شود، برنامه «به رنگ زندگی»، به صورت یک هفته در میان، به همت برنامه سازان «گروه خانواده» و «گروه بهداشت روان»شبکه رادیویی سلامت بر روی موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

«سپهر دانش» و بررسی موردی بیماری های غدد»

شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 14 مهر ماه، در برنامه «سپهر دانش» به موضوع «بررسی موردی بیماری های غدد» می پردازد.

«سپهر دانش» عنوان برنامه ای از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است که روز چهارشنبه، از ساعت 22:05 به مدت 105 دقیقه با کارشناسی دکتر سروقدی، فوق تخصص غدد ومتابولیسم به موضوع «بررسی موردی بیماری های غدد» می پردازد.

این برنامه شامل بخش‌های گوناگونی نظیر شرح حال و معاینه بالینی، معرفی دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و گزارش شبانه از بیمارستان ها و... است.

گفتنی است، شنوندگان با ارسال پیامک به شماره 30000102 و تماس با شماره 22021954 به سوالات مطرح شده در برنامه پاسخ می دهند و گاهی نیز با ارسال دلنوشته های پیامکی خود با این برنامه ارتباط برقرار می کنند.

بیماری های مشترک انسان و حیوان کدامند؟

برنامه «مجله پزشکی» شبکه رادیویی سلامت، همزمان با روز دامپزشکی «آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان» را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

برنامه «مجله پزشکی» که کاری از گروه بهداشت و تندرستی رادیو سلامت است، روز چهارشنبه، از ساعت 15:00 به مدت 60 دقیقه با حضور دکتر محمدرضا شیرزادی، متخصص عفونی به این پرسش که «ابیماری های مشترک انسان و حیوان» پاسخ می دهد.

گفتنی است، به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها، برنامه «مجله پزشکی» هر روز به یکی از موضوع‌های حوزه سلامت اختصاص دارد.

چالش های کنترل سلامت دام در کشور

برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت، امروز ـ 14 مهر ماه، همزمان با روز دامپزشکی با حضور کارشناسان به این پرسش که «چالش های کنترل سلامت دام در کشور» پاسخ می دهد.

«نیم نگاه» مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد مختلف روان، جسم و اجتماعی می پردازد.

در برنامه «نیم نگاه» امروز که کاری از گروه بهداشت و تندرستی شبکه رادیویی سلامت است، از ساعت 12:00 به مدت 40 دقیقه با حضور دکتر دباغ مقدم، متخصص بهداشت مواد غذایی و نایب رئیس بهداشت مواد غذایی سازمان دامپزشکی؛ دکتر محبی، رئیس جامعه دامپزشکان؛ و دکتر خلج، رئیس سازمان دامپزشکان، «چالش های کنترل سلامت دام در کشور: مشکلات چگونگی پایش سلامت دام از قبیل قاچاق دام، کنترل در دامداری ها و دامداری به روش سنتی» مورد بحث قرار می گیرد.

گفتنی است، برنامه «نیم نگاه» روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

704

کد خبر: 683755

وب گردی

وب گردی