مقیمی: مسئولان سیاسی استان ها نقش مهمی در انتخابات دارند

قائم مقام وزیر کشور از مسئولان استان ها خواست با سایر قوا تعامل بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که اظهارنظرهای اختلاف برانگیز میدان پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در همایش معاونین سیاسی و امنیتی استانداری های سراسر کشور با بیان این که وزارت کشور آرام - آرام خود را برای انتخابات 96 آماده می کند، افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که مردم برای آمدن به پای صندوق های رأی آماده تر شوند.

وی ادامه داد: مسئولان سیاسی استان ها نقش مهمی در انتخابات دارند، بنابراین باید دقت خیلی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این که معاونان استانداران با حفظ شئونات وزارت کشور و جایگاه معاونت سیاسی، تعامل خود را با سایر دستگاه ها بیشتر کنند از آنها خواست تا اجازه ندهند اختلاف ایجاد شود.
مقیمی با بیان این که باید نشاط سیاسی را همچون انتخابات سال جاری ایجاد کنیم، افزود: احزاب، فعالان سیاسی و تشکل ها در چارچوب قانون باید فعالیت های خود را انجام دهند و ما باید شرایط فعالیت آنها را فراهم می کنیم.
وی حق الناس بودن رأی مردم، اجرای قانون و بی طرفی در برگزاری انتخابات را از اصول اساسی وزارت کشور عنوان کرد و گفت: ما اگر به این سه موضوع توجه کنیم حضور مردم در انتخابات حداکثری می شود.
قائم مقام وزیر کشور در ادامه از معاونان استانداری های سراسر کشور،خواست تا با فعال کردن دانشگاهیان از نخبگان استان ها نیز دعوت کنند که درباره اهمیت انتخابات صحبت کرده و آرام - آرام به سمتی برویم که از آذر و دی ماه انتخابات جای خود را در جامعه باز کند.
مقیمی با بیان این که آموزش های لازم برای برگزاری انتخابات را آغاز کرده ایم، گفت: تاکنون به 22 استان رفته ایم و این آموزش ها تا انتخابات ادامه خواهد داشت و در پایان دوره آموزشی هم از فرمانداران آزمون خواهیم گرفت.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در چهار شهر، 29 اردیبهشت ماه 1396 در سراسر کشور برگزار می شود.

202/201

کد خبر: 683772

وب گردی

وب گردی