لغو ویزای اربعین صحت ندارد

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، لغو صدور ویزای اربعین را کذب دانست و گفت: همه زائران اربعین باید ویزا داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسن قشقاوی در جمع خبرنگاران در ارتباط با ویزای اربعین، گفت: همه باید ویزا تهیه کنند و این موضوع که صدور ویزا لغو شده صحت ندارد.

او ادامه داد: طرف عراقی اصرار دارد که حتما ویزا بدهیم با توجه به اینکه ۴۰ دلار پول ویزا می شود نه به نفع ماست نه به نفع آن کشور که ویزا صادر نشود.

قشقاوی افزود: افرادی که بدون ویزا به عراق می روند در صورت دستگیری با قوانین سخت با آنها برخورد می شود و باید به قوانین کشور میزبان احترام گذاشت.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: از ۲۰ محرم ۱۲ دفتر در استان ها اقدام به تحویل ویزا اقدام می کنند. در حال حاضر در چهار مرکز استان اهواز، کرمانشاه، تهران و مشهد صدور ویزا انجام می شود.

قشقاوی درباره استرداد مجرمان به کشور، با اشاره به اینکه ۳ هزار مجرم در سراسر جهان داریم که نسبت به جمعیت ایران بسیار کم است، افزود: هر سال تقریبا یک سوم از مجرمان به کشور مسترد می شوند و امیدواریم استرداد مجرمان با همه کشورها انجام شود.

او گفت: با ۷۵ کشور در بحث انتقال محکومان و معاضدت قضائی همکاری داریم.

703

کد خبر: 683833

وب گردی

وب گردی