مهرزاد خواجه امیری:بهتر است برای گوش مردم تصمیم گیری نکنیم/انتشار آلبوم به صرفه نیست

مهرزاد خواجه امیری گفت: اگر سبک ها دارای استاندارد و رعایت نکات ادبی باشند مشکلی برای انتشار ندارند. در واقع وقتی هیئتی از دولتمثل ارشاد بودجه می گیرد فعالیتش فقط ممیزی نباشد و در اصل کمک کننده به سبک های جدید باشد.

مهرزاد خواجه امیری آهنگساز و خواننده در گفتگو با ایسکانیوز در مورد علایق مردم به فضای موسیقی الکترونیک و اسلو گفت: این گزینه در ایران مقطعی است. مردم ما در پائیز و زمستان موسیقی اسلو را ترجیح می دهند و تابستان الکترونیک. در واقع خیلی خوب است که هنرمند میان مردم باشد و سلایق را ارزیابی کند سپس آثارش را منتشر کند.

وی در خصوص گرفتن مجوز و فعالیت بعد از این امر گفت: در بعضی مواقع وقتی خواننده ای مجاز می شود آنقدر که درگیر برگزاری کنسرت ها می شود مجبور است تعداد قطعه بیشتری تولید کند تا در اجرای بعدی کار تکراری به مخاظب خود ارائه ندهد. البته آرتیست یک بعد معنوی دارد که آیا هنوز هم به همان صورت می ماند یا نه.

او در پاسخ به اینکه وضعیت برای سایر سبک های موسیقی در ایران به چه شکل است گفت: اگر سبک ها دارای استاندارد و رعایت نکات ادبی باشند مشکلی برای انتشار ندارند. در واقع وقتی هیئتی از دولت بودجه میگیرد مثل ارشاد فعالیتش فقط ممیزی نباشد در اصل کمک کننده باشد به سبک های جدید. البته بهتر است ما برای گوش مردم تصمیم گیری نکنیم.

خواجه امیری همچنین در خصوص آهنگسازی آلبوم «هوایم نیست» اظهار داشت: موسیقی این آلبوم از مجموعه خالق است که سال 84 منتشر شد.با توجه به این که این کار جزو آثار فاخر است بازخوردش در این زمان کوتاه مشخص نیست.زیرا مخاطبان خاص خودش را دارد که این مجموعه را از شهر کتاب ها تهیه می کنند.

او در خصوص همکاری های خود گفت: در ابتدا بازخورد کار را در کارنامه هنری خود میبینم. فقط در یک سبک فعالیت نمی کنم.من به خاطر منتشر کردن کار جدیدم تعدادی مخاطب از دست دادم ومخاطبانی هم به دست آوردم.سعی من بر این است اگر قرار است کار پاپ انجام دهم در کنارش سبک ها دیگر هم تجربه کنم.تفکر من بر این است روی یک خط ثابت حرکت کردن محکوم به نابودیست.

این خواننده در مورد دلیل انتخاب این سبک و ویژگی های این سبک افزود: این آثار در کشور ما با کسانی مثل یانی ریچارد کلایدرمن و بعضا ونجلیز و کیتارو شناخته شده اند ، همیشه دوست داشتم که مردم این آثار رو با آهنگسازی یک ایرانی هم بشنوند. سبک world music ژانری است که در آن به موسیقی هایnativeو یا مخصوص هر کشور یا منطقه توجه خاصی میشود مانند سبک های Chineseو یا جنس موسیقی کشور های آفریقایی و یا استفاده از ساز های native در یک اثر و مجموعه اتفاقی که در کار خلیج فارس افتاد و ما از Cain flute در اون کار استفاده کردیم که بار ها از تلویزین پخش شده است.

وی در پاسخ این سوال که چرا مدت زیادی از انتشار آلبوم قبلی تان میگذرد گفت: در حال حاضر مارکت موسیقی برای انتشار آلبوم اصلا به صرفه نیست.صرفا نه صرفه مالی بلکه معنوی، زیرا وقتی تک آهنگ تولید می شود پخش آن نیز راحت تر است و بهتر شنیده می شود.همچنین تهیه آلبوم بسیار هزینه بیشتری دارد، زیرا پخش به صورت فیزیکی صورت می گیرد.

در خصوص حمایت ایرج خواجه امیری عموی او از ابتدا تا کنون گفت: قطعا اگر من به موسیقی سنتی علاقه داشتم استاد ایرج را به عنوان استاد خودم انتخاب می کردم ولی با توجه به متفاوت بودن سبک من ایشان همیشه حامی بودند.

وی معتقد است: سبکی را کار می کنم که عاشقانه آن را دوست داشته باشم. این اشتباه است که به خاطر فامیلی ام کاری را که دوست ندارم انجام دهم زیرا اول سر خودم را کلاه گذاشته ام و بعد سر مخاطبانم را. زمانی اسم خانوادگی بهتر حفظ می شود که در هر زمینه ای باشد به بهترین نحو انجام گیرد.

وی همچنین در خصوص اجرای اخیرش بیان کرد: وقتی سبک نیو ایج را آغاز کردم به دلیل اینسرومنتال، بی کلام بودن و حجم کاری که دارد نمی توان در هر سال به دفعات این کنسرت را برگزار کرد.اما ترتیبی اندیشیده ایم با توجه به پیشرفتی که حاصل شده و استقبالی که مردم از این سبک دارند اجرای بیشتری در سال داشته باشیم.همچنین برنامه ریزی ها برای برگزاری کنسرت در تالار وحدت و شهرستان انجام شده است.زیرا تفکر مردم نیز بسیار تغییر کرده است و غیر از پاپ چیز های دیگری هم گوش می دهند.

او در پایان درباره فعالیت های اخیرش گفت: کار جدید که تعدادشان بسیار است و در مرحله ضبط قرار دارند.که احتمالا برای بعد از ایام محرم و صفر منتشر شوند.در واقع دوست دارم مردم من را به خاطر خودم دوست داشته باشم نه به خاطر اینکه خواجه امیری هستم.

504502

کد خبر: 683852

وب گردی

وب گردی